InPost rośnie kolejny rok z rzędu. Firma Rafała Brzoski odnotowała w 2022 roku przychody na poziomie 7 079,1 mln zł. Co oznacza wzrost na przestrzeni roku o 53,8%. W tym czasie skorygowana EBITDA osiągnęła rekordowy pułap 1 961,4 mln zł po wzroście o 20,6% rok do roku.
InPost na kluczowych rynkach w 2022 roku
Polska odpowiadała za 59% przychodów firmy w 2022 roku. W tym czasie InPost wzmocnił pozycję na krajowym rynku zwiększając swoje udziały w rynku do 43%. Przychody InPost w Polsce wyniosły w 2022 roku 4,2 mld, co stanowi 21,6% wzrost rok do roku.
Poza polskim rynkiem, firma wzmacnia swoją pozycję poza granicami kraju. Na koniec 2022 roku InPost był obecny na 9 rynkach. Za 40,7% przychodów firmy odpowiadały rynki międzynarodowe.
Mondial Relay, czyli francuska marka InPostu, wygenerowała w 2022 roku 2,7 mld zł przychodów, co przekłada się na 17,4% wzrost (na podstawie pro-forma).
Podczas 2022 roku kurierzy InPost dostarczyli 744,9 mln przesyłek, czyli o 44% więcej niż rok wcześniej.
Mocne plany InPost na 2023 rok
InPost nie zwalnia i zapowiada kolejne rekordy w 2023 roku. Firma chce w tym czasie przekroczyć wzrost wolumenu rynku w Polsce przy jednoczesnym wzroście marż. Podczas najbliższych miesięcy InPost skupi się także na zwiększeniu udziału na rynku B2C we Francji oraz poprawie wyników finansowych Mondial Relay, a także i rozwiązaniu problemów logistycznych w Wielkiej Brytanii.
W związku ze spowolnieniem rynku e-commerce w Polsce, InPost spodziewa się jednocyfrowego wzrostu wolumenów w 2023 roku.
Foto: mat. prasowe