Allegro pokazało wyniki za 2022 rok. Wartość towarów sprzedanych za pośrednictwem polskiej platformy wzrosła o 15,9% rok do roku, osiągając poziom 49,4 mld zł. W tym czasie Allegro odnotowało 6,65 mld zł przychodów. Platforma spodziewa się dalszych wzrostów w kolejnych kwartałach i stawia sobie kolejny cel – uruchomienie marketplace'u w skali międzynarodowej.
Allegro zadowolone z wyników za 2022 rok
Polska część Allegro odpowiada za około 95% całej działalności grupy. W minionym roku odnotowała wzrost wskaźnika GMV i przychodów odpowiednio o 15,9% i 24,1% w ujęciu rocznym. Skorygowana EBITDA zwiększyła się o 11,6% r/r, a całoroczny CAPEX wyniósł 662 mln zł.
Podczas 2022 roku wartość sprzedaży brutto na polskiej platformie wyniosła 49,4 mld zł. Przychody Allegro na koniec 2022 roku osiągnęły 6,65 mld zł.
Allegro udało się osiągnąć wyniki zgodne z przedstawionymi wcześniej oczekiwaniami. Jak jednak zaznacza prezes firmy Roy Perticucci, okres ten był jednym z najtrudniejszych w najnowszej historii e-commerce.
Czwarty kwartał pod znakiem poprawy marży
W IV kwartale Allegro skupiało się na dalszą poprawą marży. W tym czasie polska platforma zwiększyła wskaźnik GMV o 14% r/r co przełożyło się na zwiększenie przychodów o 26,5% i na 41,2% skok Skorygowanej EBITDA w ujęciu rocznym dzięki zwiększonej monetyzacji.
Na koniec roku liczba aktywnych ofert na Allegro osiągnęła 290 milionów. W tym czasie liczba aktywnych kupujących wzrosła do 14 milionów. Jednocześnie, średnia wartość GMV wśród nich zwiększyła się o kolejne 11,3% r/r, osiągając w czwartym kwartale poziom 3 515 zł.
Plany Allegro na 2023 rok
Allegro nie zatrzymuje się i chce zwiększyć swoją obecność na międzynarodowych rynkach. Jak zapowiada prezes Perticucci, jeszcze w tym roku marketplace zadebiutuje w Czechach. Wiecej o planach Allegro na 2023 rok pisaliśmy w artykule: Allegro chce zaistnieć w skali międzynarodowej. Rozpocznie od Czech.
Foto: Roy Perticucci, prezes Allegro (mat. prasowe)