FoodWell szuka młodych talentów. "Średnia wieku naszych pracowników się obniża"

FoodWell szuka młodych talentów. "Średnia wieku naszych pracowników się obniża"

FoodWell, producent zdrowej żywności, ogłasza program stażowy, w którego ramach młodzi ludzie będą mieli szansę pracować m.in. w dziale R&D i poznawać technologie tworzenia zamienników mięsa i nabiału.

Zdaniem ekspertów, branża zdrowej żywności staje się coraz bardziej innowacyjna, a program stażowy stanowi szansę na rozwój kariery zawodowej w organizacji, czego przykładem jest Tomasz Szafarczyk – obecny członek zarządu FoodWell, który jest absolwentem jednej z poprzednich edycji programu.

FoodWell mówi do młodszego pokolenia

Trzonem firmy FoodWell są doświadczeni pracownicy w wieku 50+, który stanowią około 50% ogółu kadry. To z tej grupy wywodzą się mentorzy, którzy wdrażają stażystów w niuanse produkcji zdrowej żywności. Jak jednak zaznacza prezes zarządu FoodWell Marian Owerko, średnia wieku pracowników systematycznie się obniża – w ciągu ostatnich 18 miesięcy o blisko rok.

Ten trend jest wypadkową naturalnych zmian pokoleniowych, ale również pozycjonowania marek z portfela FoodWell. Dobrze widać to na przykładzie Bakallandu – właśnie odświeżyliśmy wizerunek marki i kierujemy jej ofertę do odmłodzonej grupy odbiorców. Oni stanowią też oczywisty target produktów Purelli czy BeRaw.

Marian Owerko, prezes zarządu FoodWell

Eksperci FoodWell dostrzegają, że dla stażystów kusząca jest praca w renomowanej firmie o międzynarodowej skali działania. Dla wchodzącego na rynek pracy pokolenia bardzo istotne są także ekologia i zdrowa żywność. Dlatego praca nad zamiennikami mięsa lub przy produkcji nowoczesnych, biodegradowalnych opakowań, pozwala im realizować poczucie misji i potrzebę aktywizmu na rzecz planety.

Staż w FoodWell

Jak zaznacza firma, staż otwiera drogę do dalszego rozwoju zawodowego w organizacji. Opiekująca się programem Edyta Kaczorowska deklaruje, że jeśli stażysta wymyśli produkt lub usprawnienie procesowe, który mają szanse na wdrożenie, jego pomysł na pewno zostanie wzięty pod uwagę. 

To unikalna sytuacja, która pozwala młodemu człowiekowi poczuć, czym jest sprawczość w biznesie. I jest też mocnym argumentem w rozmowie o dalszym rozwoju w naszych strukturach.

Edyta Kaczorowska

FoodWell zatrudnia obecnie ponad 600 specjalistów. Firma posiada 3 zakłady produkcyjne w Polsce oraz 3 centra R&D. W portfolio FoodWell znajduje się ponad 300 własnych produktów, eksportowanych do około 50 krajów. Osoby trafiające do FoodWell mają możliwość realizowania własnych pomysłów w praktyce.

Dajemy młodym ludziom okazję sprawdzenia się w boju na naprawdę fascynującym rynku, który odpowiada dziś na potrzeby coraz bardziej świadomych klientów. To oznacza, że musimy w biznesie kierować się takimi zasadami jak wellbeing, innowacyjność i odpowiedzialność. Mamy naprawdę dużo do zaproponowania kandydatom na staż. 

Marian Owerko

Foto: Marian Owerko, prezes zarządu FoodWell (mat. prasowe)

Reklama