Pepsi pokazało nowe logo. Marka wyznacza następną erę w historii

Pepsi pokazało nowe logo. Marka wyznacza następną erę w historii

Globalna marka Pepsi właśnie zaprezentowała nowe logo. Zmianie towarzyszy odświeżenie całego systemu identyfikacji wizualnej marki. To pierwsza taka aktualizacja od 14 lat.

Pepsi – nowe logo 2023

Nowe logo i identyfikacja wizualna mają oddawać hołd bogatemu dziedzictwu marki. A to sięga 125 lat wstecz. Kluczowe elementy nowego projektu to m.in. zaktualizowana paleta kolorów, nowa puszka, a także odświeżony logotyp, w którym kula ziemna łączy się ze znakiem słownym Pepsi.

Nowy logotyp oraz odświeżona identyfikacja zadebiutują jeszcze jesienią tego roku w Ameryce Północnej. W Polsce nowe logo Pepsi zobaczymy dopiero w 2024 roku.

Historia Pepsi na świecie

W tmy roku mrka Pepsi obchodzi swoje 125 urodziny. Nowa identyfikacja wizualna zwieńczona nowoczesnym logiem ma wyznaczać "kolejną erę marki z myślą o przyszłości", jednocześnie łącząc markę z przeszłością.

Jak podaje PepsiCo, logo i nowa identyfikacja "w przemyślany sposób nawiązują do 125-letniej historii firmy i łączą w sobie nowoczesne elementy tworząc wygląd, który jest bez wątpienia aktualny i niezaprzeczalnie charakterystyczny dla Pepsi".

Warto zaznaczyć, że Pepsi podczas całej swojej historii utrzymywała silny związek z popkulturą – poczynając na Pepsi Challenge, aż po stworzenie jednych z najbardziej kultowych reklam wszechczasów z udziałem najbardziej znanych muzyków i aktorów.

Nowy projekt ewoluuje w kierunku marki Pepsi, aby reprezentować jej najbardziej bezkompromisowe i przyjemne cechy, i będzie obejmował wszystkie fizyczne i cyfrowe punkty styku, w tym opakowania, fontanny i urządzenia chłodnicze, flotę, modę i gastronomię. 

Pepsi – od półek sklepowych po Metaverse

W coraz bardziej cyfrowym świecie, zrewitalizowany i wyrazisty projekt wprowadza ruch i animację do systemu wizualnego, uwalniając w Pepsi większą elastyczność w poruszaniu się między przestrzenią fizyczną i cyfrową, od półek sklepowych po metaverse – podaje producent.

Umożliwia to również bardziej płynną i kreatywną współpracę z partnerami i sprzedawcami oraz większą wszechstronność w angażowaniu fanów w miejscach, w których robią zakupy, jedzą, pracują i bawią się. Jak dodaje Chief Marketing Officer Todd Kaplan, marka "wykonała ogromny skok naprzód, aby ustawić ją na sukces w coraz bardziej cyfrowym świecie".

Logo Pepsi na przestrzeni lat

Obecny rebranding to pierwsza tak duża zmiana marki Pepsi od 14 lat. Jak przyznaje Mauro Porcini, SVP & Chief Design Officer w PepsiCo, nowa tożsamość marki została zaprojektowana w taki sposób, aby połączyć przyszłe pokolenia z dziedzictwem marki "łącząc wyróżniki z naszej historii z elementami współczesnymi, aby zasygnalizować naszą śmiałą wizję tego, co ma nadejść".


Foto: mat. prasowe

Reklama