Dino pokazało wyniki finansowe za 2022 rok. W tym czasie sprzedaż we wszystkich sklepach była wyższa o 48,2% w porównaniu do 2021 roku, osiągając poziom 19,8 mld zł. Podczas 12 miesięcy sieć otworzyła 344 nowe sklepy bijąc tym samym ubiegłoroczny rekord o jedno otwarcie.
Na koniec 2022 roku Dino Polska posiadała 2156 sklepów, czyli o 19% więcej w porównaniu do 2021 roku. W tym czasie spółka zainwestowała w rozwój sieci 1,4 mld zł.
Rekordowy wzrost sprzedaży
2022 rok jest kolejnym, w którym Dino chwali się imponującymi wzrostami sprzedaży. W porównaniu do 2021 roku jej wartość wzrosła o 48,2%, do poziomu 19,8 mld zł (wobec 32% wzrostu w 2021 roku). W porównaniu do 2020 roku przychody spółki praktycznie się podwoiły.
Sprzedaż like-for-like, po wyłączeniu placówek istniejących od mniej niż roku, wyniosła w 2022 roku 28,5%. To absolutny rekord w historii działalności sieci oraz mocny skok względem 2021 roku – kiedy wzrost sprzedaży LfL wyniósł 12,4% rok do roku.
Na koniec 2022 roku spółka osiągnęła 44,6% wzrost EBITDA względem poprzedniego roku. Jednocześnie marża EBITDA rok do roku spadła o 0,2 pp.
Liczba sklepów Dino w 2022 roku
Dino konsekwentnie realizuje strategię rozwoju organicznego sieci, a liczba otwarć nowych sklepów rośnie z każdym rokiem. W 2022 roku Dino otworzyło 344 nowe placówki, przekraczając tym samym ubiegłoroczny wynik o jedno otwarcie.
Spółka koncentruje się na zagęszczeniu sklepów na terenach, gdzie sieć jest już obecna, a także stopniowe wchodzenie na nowe obszary. Na koniec 2022 roku sieć Dino liczyła 2156 sklepów.
W tym czasie powierzchnia sprzedaży wzrosła o 19,3% rok do roku, wobec 28,5% wzrostu w 2021 roku.
Dino przeznaczy wszystkie zyski na rozwój sieci
Spółka skrupulatnie zwiększa także nakłady inwestycyjne. "W 2022 r. w rozwój zainwestowaliśmy 1,4 mld zł, a skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Dino Polska za ostatnich 5 lat zwiększyła się do 5,4 mld zł" – mówi Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska.
W 2023 roku spółka zamierza w dalszym ciągu kontynuować organiczny wzrost liczby sklepów, który osiągnie kilkanaście procent. Jednocześnie Dino Polska liczy na dwucyfrowy wzrost sprzedaży LfL.
Inwestycje w fotowoltaikę
Dino Polska przeznacza rosnącą część swoich wydatków inwestycyjnych na minimalizację wpływu na środowisko naturalne, co jest wyraźnie widoczne na dachach 1700 sklepów wyposażonych w instalacje fotowoltaiczne, których liczba wzrosła o 900 w porównaniu do końca 2021 roku. Ich łączna moc wynosi już 64 MW.
W 2023 roku firma planuje kontynuować inwestycje w tym obszarze, instalując panele zarówno na dachach sklepów, jak i na terenach centrów dystrybucyjnych.
Foto: Dino Polska