Henkell Freixenet Polska wprowadza do oferty bezalkoholowe nowości umacniając tym samym swoją pozycję w segmencie produktów 0,0%. Obok odnoszącego sukcesy sprzedażowe wariantu non alco w linii Mionetto, rozbudowana pod tym kątem została także marka Freixenet.
Rynek 0,0% ma przed sobą duży potencjał
Z obserwacji firmy Henkell Freixenet Polska wynika, że produkty bezalkoholowe z dnia na dzień zdobywają nowych zwolenników i znacząco zwiększają swój udział w rynku. Stoi za tym zarówno rosnąca świadomość produktowa, jak również moda na zdrowy tryb życia – wyjaśnia Tomasz Potrzebowski, ekspert rynku wina w firmie Henkell Freixenet Polska. "To mocne argumenty przemawiające za tym, że kategoria będzie cały czas się rozwijała i rosła w siłę" – dodaje.
W odpowiedzi na nowe potrzeby
Jak zauważa ekspert rynku, produkty bezalkoholowe odpowiadają na inne potrzeby niż ich standardowi prekursorzy. "Sięgają po nie na przykład kierowcy, ale nie tylko.
To oferta skierowana do osób będących na diecie czy – ze względu na stan zdrowia – niemogących pić alkoholu. Kiedy w gronie rodziny czy znajomych wznoszony jest jakiś toast, osoby niepijące alkoholu także mogą uczestniczyć w celebracji. Produkty te maję więc także rolę socjalizującą" – mówi Tomasz Potrzebowski.
Wino Freixenet 0,0%
Dlatego równolegle do umacniania pozycji lidera w segmencie prosecco, firma Henkell Freixenet Polska w sposób znaczący rozwija wariant bezalkoholowy pod marką Mionetto. W minionym roku sprzedaż Mionetto 0% odnotowała dynamikę wielokrotnie wyższą niż cały segment produktów non alco. Mionetto 0.0 % rośnie bardzo dynamicznie, napędzając rynek non alco.
"Henkell Freixenet Polska podąża za trendami, a kluczem do sukcesu jest dla nas zrozumienie konsumenta" – tłumaczy Hanna Hausman, Kierownik Marketingu w firmie Henkell Freixenet Polska. Na bazie doświadczeń związanych z marką Mionetto, firma podjęła decyzję o rozbudowaniu o wariant bezalkoholowy także drugiej marki – Freixenet.
"Jest tu cały wachlarz możliwości. W zależności od indywidualnych preferencji, konsument ma do wyboru wersję musującą, a także wina spokojne – białe, czerwone i różowe" – tłumaczy Hanna Hausman, Kierownik Marketingu w firmie Henkell Freixenet Polska.
Foto: StockAdobe(Africa Studio)