Pora na Pola ma 3 tygodnie na znalezienie inwestora. E-targ walczy o przetrwanie

Pora na Pola ma 3 tygodnie na znalezienie inwestora. E-targ walczy o przetrwanie

Pora na Pola funkcjonuje na rynku od ponad 5 lat. Jej misją jest wspieranie małych wytwórców i ułatwienie dostępu do jakościowej żywności. Jednak w obliczu trudnej sytuacji na rynku e-grocery, firma boryka się z poważnymi problemami finansowymi, które zagrażają jej przetrwaniu.

Trwa walka o przetrwanie e-targu

Adrian Piwko, prezes zarządu Pora na Pola SA, przyznaje, że firma jest w trudnej sytuacji: "Niestety musimy brać pod uwagę to, że nasza Spółka nie przetrwa obecnych czasów, dramatycznie trudnych dla większości biznesów, a w szczególności dla żywności premium i e-grocery".

W ciągu pięciu lat działalności firma odnotowała wiele sukcesów, ale ostatnio zmaga się z problemami finansowymi. W wyniku osłabienia gospodarki i inflacji, rynek e-grocery wyhamował, a konsumenci ograniczają wydatki na żywność. Jak skomentował Piwko, koszty jednostkowe e-grocery są "zabójcze".

O ile w latach 2020-2021 przy niskich kosztach pozyskania klienta można było liczyć na to, że model się zepnie i przebije logistykę, to gdy koszty marketingowe wróciły do normalności, a logistyczne znacząco urosły to ciężko to spiąć jako odrębny model biznesowy.

Adrian Piwko, prezes zarządu Pora na Pola SA

W efekcie Pora na Pola musiała wstrzymać projekty rozwojowe i ograniczyć działania marketingowe. Przeprowadzona w 2022 roku emisja akcji nie przyniosła oczekiwanych funduszy, a kolejne miesiące wywarły dalszy niekorzystny wpływ na cash flow.

Odbyliśmy wiele rozmów, jednak nie udało nam się pozyskać inwestora. W II półroczu 2022 r. przepracowaliśmy model biznesowy w kierunku omnichannel i w pewnym stopniu poszliśmy na kompromis jakości do ceny naszym na e-targu. Następnie zwróciliśmy się do Inwestorów crowdfundingowych, otwierając na początku br. kolejną emisję akcji. Pozyskany kapitał niestety nie pozwoli nam skutecznie zrealizować planu dywersyfikacji przychodów.

Adrian Piwko, prezes zarządu Pora na Pola SA

Pora na Pola ma trzy tygodnie by znaleźć inwestora

W obliczu trudnej sytuacji firma szuka inwestora lub innej formy dokapitalizowania spółki, w celu wdrożenia modelu biznesowego adekwatnego do aktualnej sytuacji rynkowej. Jak mówi Piwko: "Pilnie - tj. w perspektywie 2-3 tygodni - musimy pozyskać inwestora lub inną formę dokapitalizowania spółki".

Pora na Pola to jednak nie tylko biznes, to przede wszystkim misja, która cieszy się dużym poparciem w środowisku. Firma została doceniona m.in. przez Startup Pozytywnego Wpływu, ranking Brief 50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie czy "Best in CSR" e-Commerce Polska Awards.

Jak mówi Piwko: "Nieustająco wierzymy w misję Pora na Pola. Jesteśmy przekonani, że inicjatywa kulinarnego patriotyzmu, wspierania małych wytwórców i ułatwiania dostępu do jakościowej żywności jest potrzebna i po kryzysie widzimy uzasadnienie dla kontynuacji projektu".


Foto: Adrian Piwko, prezes zarządu Pora na Pola SA (mat. prasowe)

Reklama