Poprawa konkurencyjności sklepów, cyfryzacja, marki własne w nowych kategoriach, energooszczędne sklepy i lokalni dostawcy – to część spośród działań PSH Lewiatan, o których dowiedzieliśmy się podczas marcowej konferencji sieci. Nowa strategia biznesowa ma przyczynić się do umocnienia pozycji Lewiatana, m.in. poprzez zwiększenie udziału w rynku.
Rok 2022 Lewiatan zakończył z obrotem detalicznym na poziomie 15,3 mld złotych, co przełożyło się na 14,4% wzrost rok do roku. Firma nie spoczywa jednak na laurach i poprzez rozwój ilościowy i jakościowy chce zwiększyć swój udział w polskim rynku handlowym. Nowa strategia biznesowa na lata 2023-25 opiera się na czterech kluczowych filarach.
Co planuje na najbliższe lata sieć Lewiatan?
Lewiatan zredefiniował swoją misję i wizję. W nowej strategii biznesowej, jak wyjaśnia prezes zarządu Lewiatan Holding Robert Rękas, firma skupiła się na tym, co jest istotą Lewiatana, czyli "łączeniu oraz realizacji potrzeb konsumentów i franczyzobiorców działających w lokalnej społeczności". Co to właściwie oznacza?
Głównymi celami strategicznymi Lewiatana będzie wzrost udziałów w rynku oraz pozycji w TOP5 wg wskaźnika NPS, który mierzy lojalność klientów. Firma będzie dążyć do tych założeń poprzez realizacje działań w ramach czterech filarów nowej strategii:
- precyzyjnej komunikacji z klientem,
- skutecznym i efektywnym modelu biznesowym,
- silnej i odpowiedzialnej społecznie marce w lokalnej społeczności,
- nowych rozwiązaniach technologicznych, które łączą wszystkie obszary funkcjonowania sieci.
Na jakie konkretne działania przełoży się nowa strategia Lewiatana? Jakich wyników spodziewa się sieć?
Poprawa konkurencyjności sklepów
W ciągu najbliższych trzech lat PSH Lewiatan skupi się na doskonaleniu efektywności i precyzji realizowania potrzeb konsumenta, a co za tym idzie, na poprawie konkurencyjności swoich sklepów.
Nowa strategia pozwala elastycznie i skutecznie adaptować się do dynamicznie zmieniających się wymagań konsumenckich. Dzięki cyfryzacji, Lewiatan rozszerzy portfolio ogólnopolskich działań promocyjnych, wprowadzając kolejne modele promocji warunkowych, a z poziomu aplikacji Mój Lewiatan spersonalizowane oferty dla klientów w lokalnych sklepach.
Nowy asortyment marki własnej
Lewiatan zamierza w ciągu najbliższych 3 lat uporządkować asortyment marek własnych, narzędzia komunikacyjne oraz formaty sklepów, by te odpowiadały na nowe potrzeby konsumentów, którzy coraz częściej kierują się ceną. W ramach strategii firma opracowała nową strategię produktów marki własnej oraz odświeżono linie produktowe.
Lewiatan postawi także na rozszerzenie oferty marek własnych. Te pojawią w nowych kategoriach, takich jak vege, nabiał i wędliny pakowane. Jak wyjaśnia Andrzej Izraelski, członek zarządu Lewiatan Holding S.A., kierunki rozwoju prezentowane przez firmę są wynikiem analizy otoczenia biznesowego, w którym widoczny jest zwrot w stronę marek własnych.
Produkty lokalne w sklepach Lewiatan
W ramach swoich działań, Lewiatan skupi się na identyfikowaniu oraz łączeniu potrzeb klientów i przedsiębiorców funkcjonujących w lokalnej społeczności. Firma chce w nowej strategii chce wzmocnić swój atut, jakim jest szeroka oferta produktów lokalnych.
Idea odpowiedzialnej marki jest wzmacniana i wdrażana w życie w ramach projektu Lokalnie Odpowiedzialny, na który składają się cztery inicjatywy sieci.
Pierwsza z nich to Energooszczędny Sklep, stanowiący platformę rozwiązań ekologicznych, energooszczędnych i odpowiedzialnych środowiskowo. Druga to Wybieram Lokalne zapraszająca do współpracy rodzimych, lokalnych dostawców i producentów oraz wyróżniająca produkty lokalne na półkach sklepów Lewiatana.
Trzecią inicjatywą długoterminową, pozwalającą budować markę odpowiedzialną, zgodną z celami zrównoważonego rozwoju, jest Fundacja PSH Lewiatan. W ramach czwartej inicjatywy, Urodzeni Przedsiębiorcy, sieć edukuje i wymienia się biznesowym doświadczeniem.
Foto: mat. prasowe