Regulamin Biedronki zmieni się od 13 marca 2023 roku. Jak podaje sieć, wprowadzone zmiany obejmą zwroty i reklamacje produktów zakupionych w stacjonarnych sklepach Biedronki. Nie wszystkie zmiany spodobają się klientom.
Nowy regulamin Biedronki
Nowy regulamin Biedronki zakłada m.in. wydłużenie terminu zwrotu produktów zakupionych w sklepach sieci, a także rozszerzenie produktów, które zostaną objęte możliwością zwrotu. Pieniądze za zwrot produktu klienci będą mogli uzyskać wyłącznie w formie vouchera na zakupy w sieci.
Regulamin Biedronki w nowej wersji zacznie obowiązywać od poniedziałku 13 marca 2023 roku.
Zwroty Biedronka
Do tego czasu zwroty w Biedronce były możliwe wyłącznie na podstawie oryginału dowodu zakupu w terminie 14 dni od daty zakupu. W nowym regulaminie Biedronki ma się to zmienić. Choć w dalszym ciągu klienci są zobowiązani do posiadania oryginału paragonu, będą mogli skorzystać z prawa zwrotu w Biedronce przez okres 30 dni od momentu zakupu.
Jak zwrócić produkt w Biedronce?
Kolejną zmianą w ramach nowego regulaminu Biedronki jest miejsce, w którym możemy dokonać zwrotu. Do tej pory możliwe to było w każdym sklepie sieci na terenie kraju. Wyjątkiem były jedynie sklepy franczyzowe – w ich przypadku zwrotu można było dokonać w placówce, w której produkt został kupiony.
To się zmienia. Od 13 marca br. klienci Biedronki zwrócą produkt wyłącznie w sklepie, w którym został dokonany zakup. Jak wyjaśnia rzecznik klienta w sieci Biedronka, Magdalena Koralewska, wynika to z polityki asortymentowej sieci, która zakłada, że "w zależności od sklepu asortyment może się różnić. W związku z tym część artykułów w danym sklepie może być nieujęta w systemie kasowym, a przez to formalnie zwrot nie może być przyjęty".
Które produkty z Biedronki można zwrócić?
Zgodnie z regulaminem Biedronki, który obowiązuje do 13 marca br. klienci sieci mogą zwracać wszystkie produkty za wyjątkiem:
- produktów spożywczych (w tym dziecięce i suplementy diety),
- kwiatów,
- alkoholu i papierosów,
- środków higieny osobistej (papier toaletowy, podpaski, pieluchy itp.)
- tabletów, telefonów komórkowych, komputerów, pendrive'ów, kart pamięci, konsoli do gier itp.
- kosmetyków i chemii gospodarczej,
- książek i czasopism,
- doładowań telefonów komórkowych,
- gier komórkowych, oprogramowań komputerowych i płyt,
- bielizny, skarpetek, rajstop, strojów kąpielowych, piżam,
- środków farmaceutycznych.
Ponadto do tej pory Biedronka zastrzegała sobie prawo do nieprzyjęcia zwrotu towaru zakupionego w ramach niektórych akcji marketingowych. To się jednak zmieni od 13 marca. Jak informuje Magdalena Koralewska, "na podstawie nowego regulaminu możliwe będą zwroty produktów zakupionych w ramach większości akcji marketingowych (np. Gang Bystrzaków)".
Zwrot w Biedronce wyłącznie na voucher
Kolejną zmianą w regulaminie Biedronki jest forma zwrotu pieniędzy. W regulaminie obowiązującym do 13 marca br. zaznaczono, że "za zwrócony towar klient otrzymuje jego równowartość, tożsamą z kwotą na przedłożonym oryginale dowodu zakupu".
W nowej wersji regulaminu zwrot w Biedronce będzie następował wyłącznie w formie vouchera płatniczego. Do kiedy można go wykorzystać? Jak podaje rzecznik klienta Biedronki, termin wykorzystania vouchera płatniczego będzie wynosił 120 dni, począwszy od dnia następnego po dniu, w którym voucher został wydany.
Voucher ze zwrotu w Biedronce nie będzie mógł być wykorzystany podczas zakupów w kasach samoobsługowych, a jedynie w kasie z obsługą. "W celu dokonania płatności z jego wykorzystaniem należy okazać go kasjerowi, nie później niż przed dokonaniem wyboru płatności za zakupy" – wyjaśnia rzecznik klienta sieci.
Reklamacje Biedronka
Nowy regulamin Biedronki nie wprowadza żadnych zmian w zakresie reklamacji w Biedronce. Jakie w takim razie obowiązują zasady reklamacji w Biedronce?
Reklamacji podlega produkt, który np. posiada wadę jakościową, czyli jest wadliwy. Aby zgłosić reklamację w Biedronce należy udać się do placówki lub skontaktować z siecią telefonicznie, mailowo bądź przez formularz kontaktowy.
Aby złożyć reklamację w Biedronce trzeba wskazać:
- podstawę reklamacji (rękojmia/gwarancja),
- imię i nazwisko,
- dane kontaktowe,
- datę zakupu,
- cenę zakupu,
- nazwę produktu,
- opis wady,
- datę/czas ujawnienia wady,
- swoje żądanie
Jak czytamy w regulaminie Biedronki, bez podania tych informacji, nie będzie możliwe rozpoznawanie reklamacji klienta.
Foto: Biedronka