Carrefour zmienił skład 500 produktów marek własnych. Detalista zapowiada kolejne działania

Carrefour zmienił skład 500 produktów marek własnych. Detalista zapowiada kolejne działania

​Carrefour realizuje proces reformulacji produktów marek własnych. Sieć pracuje nad redukcją cukru, soli i tłuszczów w składach produktów. Przez ponad 5 lat trwania procesu, firmie zmieniła skład 500 produktów marki Carrefour. Dzięki temu zredukowano zużycie o łącznie około 10 ton soli, ponad 35 ton cukru, 1,5 tony tłuszczu.

W samym tylko 2022 roku Carrefour zmienił składy 70 produktów. W 2023 roku detalista planuje pracę nad 40 kolejnymi produktami spożywczymi.

Zmiana składu produktów w Carrefour

Reformulacja produktów marki własnej Carrefour jest ważnym elementem strategii transformacji żywieniowej realizowanej przez sieć. Pozwala ona na zapewnienie najwyższej jakości żywieniowej sprzedawanych produktów i tym samym pozytywny wpływ na zdrowie konsumentów.

W 2022 roku dzięki zmianom receptur firma ograniczyła zużycie soli o ponad 3,5 tony, zużycie cukrów o prawie 17 ton oraz zużycie tłuszczu o 656 kilogramów. 

Walka z otyłością i dbanie o zdrowie konsumentów

Według raportu sporządzonego przez Fundację Republikańską, aż 40% ludzi na świecie boryka się z nadwagą, a otyłość określana jest epidemią XXI wieku. Z drugiej natomiast strony, jak pokazuje raport ASM Research, aż 79,8% Polaków podczas zakupów najbardziej zwraca uwagę na jakość i skład towarów.

Reformulacja produktów jest zatem działaniem, za sprawą którego sieci handlowe mogą wpływać na nawyki zakupowe i zdrowotne konsumentów. Carrefour w ramach zasady "wysoka jakość w przystępnej cenie" prowadzi reformulację produktów marki własnej poprzez zmniejszanie ilości cukru, soli i tłuszczów, a także eliminując z nich dodatki niepożądane.

W ostatnim czasie coraz więcej osób zwraca uwagę na skład i jakość nabywanych produktów spożywczych. To dowód, że klienci z każdym rokiem są coraz bardziej świadomi i wymagający. Dlatego wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, stale poszerzając zakres produktów poddanych reformulacji składu. Dzięki temu zwiększamy jakość produktów marki własnej Carrefour i realizujemy jeden z kluczowych elementów strategii naszej sieci.

Ewa Dźwigacz, menedżer grupy kategorii produktowych - marka własna

W 2023 roku Carrefour Polska planuje pracę nad kolejnymi produktami. Jak zapowiada sieć, reformulacją zostanie objętych 40 nowych składów.


Foto: mat. prasowe

Reklama