Równość płci to nadal odległa przyszłość, a nierównowaga na rynku pracy to także problem dla... naszego środowiska. Dlaczego? Jak wyjaśnia Too Good To Go, firma wpływu społecznego zajmująca się zapobieganiem marnowania żywności, to właśnie kobiecy głos jest najczęściej zabierany w tym zakresie.
Zobowiązania Too Good To Go
Too Good To Go, firma wpływu społecznego zajmująca się zapobieganiem marnowania żywności, globalnie zobowiązała się do zwiększenia odsetka kobiet na najwyższych stanowiskach kierowniczych z 38% do 50% do końca 2025 roku. W Polsce ten cel udało się osiągnąć przed wyznaczonym terminem, a najwyższe lokalne stanowisko piastuje Anna Kurnatowska, Country Director. Globalną CEO jest Mette Lykke, która wcześniej współtworzyła Endomondo.
Obecnie 53,3% pracowników Too Good To Go na całym świecie to kobiety. Płeć żeńska stanowi też 54,5% średniej i wyższej kadry kierowniczej.
Too Good To Go zrzesza użytkowników w działaniach na rzecz ograniczenia marnowania żywności, łącząc klientów z miejscami, w których zostało nadwyżkowe jedzenie. Aplikacja wystartowała w Danii w 2016 roku i od tamtej pory zyskała ponad 49,6 milionów użytkowników w 17 krajach.
Foto: Anna Kurnatowska, Country Director Too Good To Go w Polsce (mat. prasowe)