Marka Bakalland po wielu latach powraca do telewizji. W szerokiej komunikacji marketingowej pojawi się w odświeżonej odsłonie. Zmieniło się logo i opakowania.
O najnowszych działaniach marketingowych Bakallandu poinformował Marian Owerko, CEO i współzałożyciel FoodWell (dawniej Bakalland). Jak zaznaczył, "przed nami nowe, mocne otwarcie Bakallandu". W najnowszej kampanii marka zostanie pokazana jako nowoczesna i dynamiczna.
Rebranding marki Bakalland
FoodWell wprowadza spore zmiany w identyfikacji wizualnej marki Bakalland. Jak informuje Marian Owerko, celem rebrandingu jest odświeżenie i odmłodzenie marki, a także podkreślenie aspektów bakalii i batonów jako "naturalnych, ale przede wszystkim smacznych przekąsek".
Nowy logotyp Bakallandu został uproszczony, natomiast opakowania bakalii zyskały charakterystyczny element designu – w centralnej części opakowania pojawiły się wypełnione orzechami, suszonymi owocami czy ziarnami miseczki, które mają podkreślać przekąskowy charakter produktu.
Marka postawiła także na bardziej wyrazisty niż do tej pory kolor. Pastelowy żółty wraz z cieniowaniami został zastąpiony wyrazistym odcieniem żółtego o barwie Pantone P123C, który – jak podkreśla Owerko – jest silnym assetem marki. Kolor ten będzie także wykorzystywany w dalszej komunikacji marki.
Nowe opakowania marki Bakalland na półce sklepowej
Podjęte przez firmę działania mają na celu ujednolicenie wyglądu opakowań produktów marki Bakalland oraz odświeżenie wizerunku brandu. Nowa identyfikacja obejmuje wszystkie produkty z portfolio marki.
Według badań, na które powołuje się Marian Owerko, nowe opakowania budzą bardzo pozytywne skojarzenia z marką Bakalland i są łatwiej zauważalne na półce, w porównaniu do swoich poprzedników. "Co ważne, zdecydowanej większości konsumentów podoba się także nasz nowy logotyp – pozytywnie oceniło go ponad 70% zapytanych klientów" – dodaje prezes FoodWell.
Za redesign marki Bakalland odpowiadają agencje brandingowe Czteryczwarte oraz HacketHamilton.
Pierwsza taka kampania od lat
Zmiany w obrębie marki Bakalland ogłosił sam CEO FoodWell, Marian Owerko. Dodatkowo zapowiedział powrót marki na ekrany telewizorów oraz szeroką komunikację marketingową 360˚. Długofalowa kampania reklamowa przebiegnie pod hasłem "JESZ, co dobre" i obejmuje m.in. TV, OOH/DOOH, digital, influencer marketing oraz silne działania in-store.
"Wyraźnie odmładzamy grupę naszych odbiorców, zamierzamy komunikować się z nimi w oparciu o optymistyczny i pozytywny przekaz. Jest to pierwsza komunikacja dla bakalii w Europie, która nie podkreśla tylko generycznych wartości tego produktu" – dodaje Owerko.
Bakalland z nowym hasłem marki
Kampania startuje 13 marca i zakłada długoterminowe działania oparte o platformę komunikacyjną pod hasłem "JESZ, co dobre". Bazując na słowie "JESZ", użytym w kreatywny sposób, Bakalland będzie podpowiadać odbiorcom, że jego produkty świetnie odpowiadają na różne okazje konsumpcji w codziennych sytuacjach. Ponadto hasło "JESZ, co dobre" nawiązuje do wysokiej jakości produktów Bakalland.
Za ideę kreatywną odpowiada agencja Przestrzeń, za kreacje i realizacje GPD Agency, planowanie i zakup mediów powierzono domowi mediowemu Starcome.
Foto: youtube.com