Mondelēz International ogłosił zmianę na stanowisku dyrektora zarządzającego w Polsce i krajach bałtyckich. Funkcję tę zacznie pełnić Robert Sas, który do tej pory zajmował stanowisko dyrektora marketingu na region Niemiec i Austrii.
Światowy lider rynku przekąsek i właściciel popularnych marek konsumenckich takich jak Milka, Oreo, belVita, Toblerone, 7Days, Prince Polo, Delicje, Lubisie, San czy Halls poinformował o zmianie na stanowisku dyrektora zarządzającego we wtorek 7 marca. Robert Sas zastąpi na tym stanowisku Marcina Dobrocka, który obejmie funkcję dyrektora zarządzającego na rynki Beneluksu.
Robert Sas nowym dyrektorem w Mondelēz International na Polskę i kraje bałtyckie
Od 1 kwietnia br. funkcję dyrektora zarządzającego w Mondelēz International będzie pełnił Robert Sas, który z firmą związany jest od 2008 roku.
Robert Sas posiada wieloletnie międzynarodowe doświadczenie w sprzedaży i marketingu, gdzie tworzył lokalne i regionalne strategie dla wiodących marek FMCG, z sukcesem realizował kampanie komunikacyjne 360o, nadzorował sprzedaż, logistykę i finanse oraz zarządzał zróżnicowanymi zespołami na wielu rynkach.
Do tej pory zajmował stanowisko dyrektora sprzedaży odpowiedzialnego za zarządzanie sprzedażą terenową oraz kontakty z kluczowymi klientami. Wcześniej pracował jako dyrektor marketingu na Niemcy i Austrię oraz kierownik marketingu na Europę Środkową z odpowiedzialnością za kategorię czekolady na sześciu rynkach: w Polsce, w Czechach, na Słowacji i w krajach bałtyckich.
Marcin Dobrock zajmie się rynkami Beneluksu
W nowej roli Robert Sas zastąpi Marcina Dobrocka, dotychczasowego dyrektora zarządzającego na Polskę i kraje bałtyckie, który zostaje w strukturach Mondelēz International i obejmie stanowisko dyrektora zarządzającego na rynki Beneluksu.
Marcin Dobrock pełnił funkcję dyrektora zarządzającego na Polskę i kraje bałtyckie przez ostatnie 3,5 roku. Z sukcesem przeprowadził firmę przez okres pełen niespotykanych wcześniej wyzwań takich jak pandemia, czy wojna w Ukrainie. Odegrał także kluczową rolę w wielu strategicznych projektach, w tym w przejęciu firmy Chipita.
W czasie jego zarządzania firma utrzymała i wzmocniła swoją pozycję w kategorii ciastek markowych i czekolady w Polsce, a także przeprowadziła największe od 25 lat zmiany na marce Milka. Prężnie rozwijała się także działalność charytatywna Mondelēz m.in. na rzecz uchodźców, czy osób bezdomnych, a także wewnętrzne inicjatywy z zakresu różnorodności, równości i inkluzywności, których Marcin Dobrock jest gorącym orędownikiem.
Foto: Robert Sas, nowy dyrektor zarządzający na Polskę i kraje bałtyckie w Mondelēz International (mat. prasowe)