Lindt & Sprüngli pokazał wyniki. Sprzedaż szwajcarskiego producenta rośnie w dwucyfrowym tempie

Lindt & Sprüngli pokazał wyniki. Sprzedaż szwajcarskiego producenta rośnie w dwucyfrowym tempie

Grupa Lindt & Sprüngli osiągnęła przekraczający 10% organiczny wzrost sprzedaży w roku finansowym 2022. W tym czasie zysk operacyjny (EBIT) wyniósł 744,6 mln franków szwajcarskich (około 3,5 mld złotych), co oznacza wzrost na poziomie 15,5% rok do roku. 

W roku fiskalnym 2022 przychody Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli AG wzrosły do 4,97 mld franków szwajcarskich (CHF), wobec 4,59 mld CHF w roku fiskalnym 2021, co oznacza znaczący wzrost organiczny o 10,8%. W tym czasie zysk operacyjny (EBIT) wzrósł do 744,6 mln CHF. Zysk netto osiągnął poziom 569,7 mln CHF, wobec 490,5 mln CHF rok wcześniej, co przełożyło się na rentowność sprzedaży na poziomie 11,5%.

To był dobry rok dla Grupy Lindt & Sprüngli w Europie

W tym czasie segment Europa osiągnął sprzedaż w wysokości 2,30 mld CHF (rok poprzedni: 2,33 mld CHF), co odpowiada wzrostowi organicznemu o 5,3%.

W Europie głównymi rynkami w dalszym ciągu pozostają: Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Włochy i Szwajcaria, które w roku finansowym 2022 osiągnęły dodatni wzrost na silnych podstawach. Rynki Europy Wschodniej i Północnej charakteryzowały się dwucyfrowymi dynamikami wzrostu. 

Kluczowe wyniki Grupy Lindt & Sprüngli za rok finansowy 2022 (foto: mat. prasowe)

W związku z wojną na Ukrainie firma Lindt & Sprüngli podjęła decyzję o zamknięciu działalności w Rosji, którą z powodzeniem rozwijała przez kilka ostatnich lat. Po uwzględnieniu tego efektu Europa osiągnęłaby wzrost organiczny na poziomie 6,4%. 

Wraz ze zniesieniem ograniczeń związanych z pandemią popyt na produkty upominkowe ponownie znacznie wzrósł, a segment turystyczny również odnotował wyraźne ożywienie. 

Lindt & Sprüngli w Ameryce Północnej

Lindt & Sprüngli rozwija się szybciej niż cały rynek czekolady w USA i znacznie zwiększa swój udział w rynku. W minionym roku finansowym biznes szwajcarskiego producenta w Ameryce Północnej odpowiadał za 2,03 mld CHR sprzedaży, wobec 1,69 mld rok wcześniej. Oznacza to wzrost organiczny na poziomie 15,7%. 

Szczególnym zainteresowaniem konsumentów cieszył się bestseller Lindor oraz niedawno wprowadzona na rynek linia czekolad mlecznych Gamme Bleue. 

Global Travel Retail odnotowuje trzycyfrowy wzrost

Najsilniejszym wzrostem sprzedaży charakteryzował się natomiast segment "Reszta świata". W analizowanym czasie wygenerował on sprzedaż na poziomie 646 mln CHF, co przekłada się na 16,6% wzrost rok do roku.

Na szczególną uwagę zasługuje Brazylia, Chiny i Japonia, które odnotowały dwucyfrowe tempo wzrostu. Wraz z ożywieniem w ruchu lotniczym, dział Global Travel Retail odnotował nawet trzycyfrowy wzrost

Brazylia i Japonia mają największą sieć własnych sklepów w ramach Grupy Lindt & Sprüngli, którą producent w dalszym ciągu rozwija. Rynek chiński z sukcesem kontynuował innowacyjną strategię dystrybucji na platformach internetowych. 


Foto: Unsplash

Reklama