Biedronka zadeklarowała znaczne zmniejszenie zużycia plastiku oraz zwiększenie zawartości plastiku pochodzącego z recyklingu. W 2022 roku dyskonter wprowadził zmiany w ponad 150 opakowaniach marek własnych redukując tym samym użycie pierwotnego plastiku o 1290 ton.
"Znamy naszą skalę i dajemy naszymi działaniami jasny sygnał dla całego rynku. Wierzymy, że w ten sposób możemy razem działać dla bardziej zrównoważonego wykorzystania surowców, nasza planeta jest tylko jedna" – komentuje Katarzyna Grabarska, Manager ds. eko-projektowania opakowań i rozwoju marki w sieci Biedronka.
Biedronka zmienia opakowania. Będą bardziej pro-ekologiczne
Biedronka w zakresie zrównoważonego wykorzystania tworzyw sztucznych w swojej działalności podjęła dwa kluczowe zobowiązania. Pierwsze z nich zakłada zmniejszenie o 7% w okresie 2021–2023 zużycia plastiku mierzonego w tonach opakowań plastikowych na 1 mln euro obrotu, w porównaniu z 2018 rokiem. Drugie dotyczy zawartości plastiku pochodzącego z recyklingu, która do 2023 roku ma się zwiększyć do 10% w stosowanych przez sieć opakowaniach z tworzyw sztucznych.
Detalista dąży do osiągnięcia swoich celów głównie modyfikując opakowania marek własnych. W samym 2022 roku sieć wprowadziła zmiany w ponad 150 opakowaniach takich produktów.
Lżejsze opakowania w Biedronce
Najważniejszymi z procesów, które wdrożyła Biedronka były redukcja wagi opakowań z tworzyw sztucznych oraz użycie tworzyw pochodzących z recyklingu.
Dzięki rozpoczętym działaniom dyskonter zmniejszył wagę opakowań z tworzyw sztucznych o 650 ton. W drugim przypadku aż 644 tony surowca pochodziły z ponownego przetworzenia odpadów pokonsumenckich, zapobiegając w ten sposób wprowadzeniu tej ilości surowców pierwotnych do obiegu.
Do produkcji opakowań polimerowych wykorzystano także 1,4 tony mniej sadzy (dodatku do barwników używanych do produkcji czarnych i ciemnych tworzyw, jego redukcja ułatwia automatyczne sortowanie w punktach selektywnej zbiórki odpadów oraz późniejszy recykling) i zastosowano kolejne dodatkowe innowacje, które dopełniły skali, np. zmieniono etykiety termokurczliwe w kolejnych 10 produktach, tak aby klienci mogli w łatwy sposób je rozdzielić od butelki (dodano perforacje ułatwiającą rozdział elementów).
Foto: mat. prasowe