Carrefour uruchamia nowy format sklepów. To nowoczesny miejski warzywniak

Carrefour uruchamia nowy format sklepów. To nowoczesny miejski warzywniak

Carrefour właśnie ogłosił otwarcie dwóch pierwszych sklepów Potager City. Nowe placówki, w których oferowana będzie szeroka gama świeżych produktów pojawiły się w Paryżu. Ich nazwa pochodzi od startupu, który Carrefour przejął w 2020 roku.

Potager City to nowy format specjalistycznych sklepów proximity. Ma uzupełnić ofertę e-commerce w postaci dostawy koszy z owocami i warzywami, która jest wdrażana przez Potager City od 10 lat.

Carrefour otwiera nowoczesne warzywniaki

Sklepy Potager City będą skupiały się na świeżych produktów. Oferta owoców i warzyw będzie obejmować do 100 referencji zajmując ponad 50% powierzchni sklepu. Wiele z produktów będzie częścią ofert sezonowych, by zapewnić klientom optymalną dostępność cenową. 

W zależności od placówki, oferta sklepu będzie uzupełniana o świeże produkty do samodzielnej obsługi, takie jak sery czy wędliny, a także produkty spożywcze promującej zrównoważone rolnictwo marki Omie & Cie. Nowe sklepy staną się jednocześnie punktem odbioru koszy owocowo-warzywnych, które będzie można zamawiać bezpośrednio ze strony sklepu internetowego marki.

Dwa sklepy Potager City są zlokalizowane w Paryżu, przy Rue de Tolbiac i Rue de Seine. Jeszcze pod koniec marca detalista planuje otwarcie trzeciego punktu. Po tym Grupa podejmie decyzję o dalszej ekspansji szyldu.

Carrefour chce osiągnąć 8 mld euro ze sprzedaży zrównoważonych produktów

Ambicją Potager City jest wspieranie oczekiwań konsumentów w zakresie zdrowej żywności, które dziś wykraczają poza żywność ekologiczną, obejmując także lokalne zaopatrzenie i zrównoważone produkty rolne. Nowy format jest jednym z działań, które Carrefour podejmuje w celu osiągnięcia założeń planu strategicznego Grupy. Detalista chce do 2026 roku osiągnąć poziom 8 mld euro sprzedaży zrównoważonych i certyfikowanych produktów.

Grupa zapowiada debiut nowego formatu sklepów już w 2022 roku. Dyrektor sieci we Francji Benoît Soury przyznał wtedy, że placówki zlokalizowane w centrach miast czerpią nawet 42% swojej sprzedaży z produktów świeżych. Zapowiadał wtedy, że sklepy Potager City będą uzyskiwać połowę swoich obrotów z oferty owoców i warzyw. 


Foto: mat. prasowe

Reklama