Konkurs "Piórko 2023. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci" właśnie wystartował. Dyskonter zaprasza do udziału debiutujących pisarzy i ilustratorów. Poza nagrodą pieniężną, Biedronka gwarantuje także wydanie oraz promocję książki zwycięzcy.
Biedronka za sprawą konkursu dla pisarzy i ilustratorów chce spopularyzować czytelnictwo wśród najmłodszych. Zadaniem konkursowym jest stworzenie książki dla dzieci w wieku 4-10 lat. Praca autorstwa zwycięskiego pisarza i ilustratora trafi do sprzedaży w sklepach Biedronka. Jak wziąć udział w konkursie Biedronki?
Konkurs Biedronki Piórko 2023
Jak zaznacza dyskonter, "wystarczy dobry pomysł i szczypta talentu, by przekuć swoje marzenia w nagrodę literacką i pierwszą wydaną książkę". Do najnowszej edycji konkursu "Piórko 2023. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci" dyskonter zaprasza debiutujących pisarzy i ilustratorów.
Podczas ośmiu dotychczasowych edycji przyjęto już ponad 28 tysięcy zgłoszeń w obu kategoriach konkursowych. Pierwszy etap Piórka, przeznaczony dla początkujących literatów, startuje już 28 lutego i potrwa do 5 kwietnia.
Konkurs na książkę w Biedronce - regulamin
Opowieści uczestniczące w konkursie "Piórko 2023. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci", skierowane do dzieci w wieku od 4 do 10 lat, można zgłaszać od 28 lutego do 5 kwietnia 2023 roku (do godz. 23:59) poprzez stronę konkursu.
W konkursie mogą wziąć udział debiutujący i pełnoletni autorzy (również Ci, którzy brali udział w poprzednich edycjach Piórka, jednak nie zostali laureatami).
Każdy z uczestników może zgłosić maksymalnie 3 teksty o długości od 20 do 60 tys. znaków.
Jak zgłosić się do konkursu Biedronki na książkę "Piórko"?
W konkursie Biedronki na książkę wziąć może udział każda pełnoletnia osoba. By wziąć udział w konkursie Biedronki "Piórko" należy zarejestrować się na stronie konkursowej oraz przesłać napisaną w prozie lub wierszem pracę literacką skierowaną do dzieci w wieku od 4 do 10 lat.
Tekst nie może zawierać opracowań utworów innych autorów ani cytatów i musi być rezultatem osobistej, indywidualnej pracy twórczej uczestnika.
Termin pierwszego etapu konkursu "Piórko", czyli okresu, w którym uczestnicy mogą przesyłać swoje prace trwa od 28 lutego do 5 kwietnia 2023 roku. Następnie, 10 maja, Kapituła Nagrody w kategorii Tekst wybierze zwycięzcę, który zostanie ogłoszony 26 maja.
Jak zgłosić się ilustrację do konkursu "Piórko"?
Po wyłonieniu zwycięzcy kategorii Tekst, 26 maja wystartuje drugi etap konkursu. Od tego terminu swoje prace będą mogli zgłaszać debiutujący ilustratorzy. Drugi etap konkursu Biedronki na ilustracje do książki potrwa od 26 maja do 13 lipca.
Po tym okresie Kapituła Nagrody w kategorii Ilustracje zasiądzie do wybrania zwycięzcy. Ten zostanie ogłoszony 29 września br.
Wyniki konkursu Biedronki "Piórko"
Laureata lub laureatkę pierwszego z dwóch etapów 9. edycji konkursu poznamy pod koniec maja. W drugim etapie tegorocznego konkursu Piórko zostaną wyłonione najciekawsze prace graficzne, które w największym stopniu oddają ducha nagrodzonego w pierwszym etapie tekstu.
Finalnie powstanie wyjątkowa książka, która zostanie wydana w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy. Czytelnicy będą mogli kupić ją w sklepach sieci Biedronka już w listopadzie.
Do tej pory w ramach konkursu ukazało się już osiem wyjątkowych pozycji, które zostały sprzedane w nakładzie ponad 500 tys. egzemplarzy. Zwycięscy debiutanci otrzymali łącznie nagrody o wartości 1,6 mln zł od organizatora i fundatora – sieci Biedronka.
Oto lista dotychczas wydanych książek:
- „Szary Domek” Katarzyny Szestak, ilustrowany przez Natalię Jabłońską (2015)
- „Córka bajarza” Moniki Radzikowskiej z ilustracjami Moniki Białej (2016)
- „Nieustraszony Strach na Wróble” Grzegorza Majchrowskiego z ilustracjami Marii Giemzy (2017)
- „Mały Saj i wielka przygoda” autorstwa Magdaleny Wiśniewskiej z ilustracjami Marcina Macięgi (2018)
- „O królewiczu, który się odważył” Katarzyny Wierzbickiej z ilustracjami Julii Hanke (2019)
- „O Malwinie i tajemnicy dziadka piwnicy” Agnieszki Syczyło, ilustrowanej przez Magdalenę Starowicz (2020)
- „Fabryka marzeń” Justyny Woźniak z ilustracjami Aleksandry Badury (2021)
- „Brerep” Soni Miniewicz z ilustracjami Silvii Pizzati (2022)
Tydzień głośnego czytania w Biedronce
W zeszłorocznej edycji konkursu Piórko, premierze książki "Brerep" po raz drugi towarzyszyła wyjątkowa akcja – Tydzień Głośnego Czytania w Biedronce.
Przez 7 dni, podczas zakupów, klienci mogli usłyszeć fragmenty nagrodzonej książki w interpretacji znanego i lubianego głosu Wiktora Zborowskiego, który jest również członkiem kapituły konkursu w kategorii tekst. W jury tej kategorii zasiadają również znakomici praktycy i mistrzowie słowa: Agnieszka Karp-Szymańska, Renata Piątkowska, Rafał Witek i Jarosław Gugała.
Nie inaczej będzie w 2023 roku. Tydzień Głośnego Czytania w Biedronce potrwa od 29 września do 5 października br. Książka napisała i zilustrowana przez zwycięzców tegorocznej edycji pojawi się w sklepach Biedronka już 16 listopada br.
Foto: Biedronka