Grupa Żabka aktywnie poszukuje do współpracy podmioty oferujące rozwiązania wspomagające transformację ekosystemu convenience. W ubiegłym roku zespół przeanalizował zgłoszenia 1335 startupów, spotkał się z ponad 100 podmiotami, a 13 z nich zaprosił do pilotażu produktu lub rozwiązania.
Żabka szuka innowacji poprzez Venture Studio, jednostkę, która wyszukuje startupy w oparciu o bieżące potrzeby biznesu, ale również na podstawie trendów i insightów konsumenckich. Pomagają w tym programy akceleracyjne – Foodtech Lab, Startup Impact Program i Żabka Future Lab, którego 2. edycja właśnie wystartowała.
Żabka w poszukiwaniu innowacji
Grupa Żabka szczególnie skupia się na innowacjach w obszarze e-commerce, q-commerce i Direct to Consumer (D2C). Dzięki sile ekosystemu convenience, który tworzy, oferuje młodym przedsiębiorstwom możliwość wdrożenia produktu lub rozwiązania na dużą skalę.
Dla najlepszych startupów, które Grupa zaprasza do współpracy, przewidziane są testy konsumenckie, komercyjny pilotaż, a nawet wsparcie finansowe na dalszy rozwój. Dodatkowo startupy mogą liczyć na dostęp do laboratorium sensorycznego, wsparcie eksperckie oraz liczne okazje do nawiązywania relacji kluczowych dla rozwoju biznesu.
Cztery programy akceleracyjne w 2022 roku
W ubiegłym roku Venture Studio przeprowadziło 4 programy akceleracyjne, każdy skierowany do innej grupy młodych przedsiębiorstw – w tym Żabka Future Lab, Foodtech Lab i aż 2 edycje Startup Impact Program.
Zaproszenie do dalszej współpracy przez Venture Studio oznacza dla startupów możliwość współpracy ze wszystkimi podmiotami Grupy Żabka i szansę na przetestowanie swoich rozwiązań w najszybciej rozwijającej się sieci sklepów convenience w Polsce.
Żabka Future Lab 2023
6 lutego br. wystartowała 2. edycja Żabka Future Lab – flagowego programu akceleracyjnego Grupy Żabka, w ramach którego poszukiwane są innowacyjne spółki, które pomogą rozwinąć ekosystem convenience, zaoferują klientom nowe usługi, usprawnią logistykę, zoptymalizują operacje oraz przyczynią się do transformacji Grupy w światowego lidera branży retail.
Wyłonione w ramach Żabka Future Lab startupy mają szansę na przetestowanie swoich produktów i usług nie tylko w ponad 9 tys. sklepów sieci, w tym w autonomicznych Żabkach Nano, ale także w centrach logistycznych. Mogą też uzyskać dostęp do infrastruktury partnerów Grupy.
Foto: mat. prasowe