Te dwa czynniki sprawiają, że konsumenci są gotowi zapłacić więcej za słodkie wypieki

Te dwa czynniki sprawiają, że konsumenci są gotowi zapłacić więcej za słodkie wypieki

Konsumenci są gotowi zapłacić więcej za wypieki, które odpowiadają na ich potrzeby. Firma Cargill postanowiła sprawdzić, jakie niezaspokojone potrzeby i motywacje kierują klientami przy zakupach ­słodkich wypieków. 

Wyniki badania "The Sweet Delight – Decoding Consumer Bakery Decision", które objęło 1200 amerykańskich konsumentów, wykazały, że znaczna liczba konsumentów wyraziła gotowość do zaakceptowania wyższych cen, jeśli wypieki zaspokajają ich dwie potrzeby. Jakie?

Po pierwsze przyjemność

Badania przeprowadzone przez Cargill potwierdziły, że przyjemność pozostaje najważniejszym czyn­nikiem skłaniającym do zakupu ciast i ciasteczek, przełamując takie bariery jak przyrost masy ciała, względy zdrowotne lub dietetyczne.

Ponad połowa (54%) badanych stwierdziła, że wybiera wypieki, żeby zaspokoić zachcianki, natomiast 44% przyznało, że kupuje je jako nagrodę.

Po drugie zdrowie

Inne aspekty badania dotyczyły wpływu list składników, informacji o wartościach odżywczych i oświad­czeń na opakowaniu na zakup wypieków przez konsumentów.

Badanie podkreśliło znaczenie układu informacji na etykietach­: konsumenci uważają skład jako czynnik najsilniej wpływający na decyzję o zakupie (42%), przed wartościami odżywczymi (39%) i marketingowymi informacjami o najważ­niej­szych cechach produktu, tzw. claims (28%).

Nie oznacza to jednak, że konsumenci nie są zainteresowani wypiekami o "zdrowych" wartościach odżywczych. Badania wykazały, że aspekty zdrowotne stano­wią najbardziej niezaspokojone potrzeby konsumentów. Obejmują one zapotrzebowanie na produkty, które umożliwiają kontrolowanie porcji, równoważą walory smakowe i zdrowotne, dostarczają energii bez “zjazdu cukrowego” oraz zapewniają większą sytość, zwłaszcza w przypadku ciastek i ciast.

Konsystencja, informacje, składniki – czego oczekują od wypieków konsumenci?

Techniki modelowania pomogły określić kluczowe potrzeby w zakresie konsystencji, informacji i składników, które zmotywowałyby konsumentów do dokonania ostatecznego zakupu. Na przykład, w segmencie ciast, kluczowe stwier­dzenia, które konsumenci kojarzą z tymi produktami to "naturalne" i "bez sztucznych skład­ników"­. Natomiast kluczowe wyrażenia kojarzone z konsystencją to bogata, kremowa i maślana, a główne składniki to kakao w proszku i masło.

Badanie dostarcza nam bardzo konkretnych spostrzeżeń i pomoże nam sformułować bardziej ukie­runkowany harmonogram innowacji dla naszych klientów. Dzięki nie­mu możemy pomóc klientom dopasować preferencje konsumentów w zakresie konsystencji, oświadczeń i składników do zastosowań, a nawet pory dnia, a następnie wykorzystać naszą wiedzę do opracowania produktów, które zyskają uznanie na rynku.

Camiel van Beek, bakery category leader for Cargill’s global edible oil solutions group

Foto: Cargill

Reklama