Netto podsumowuje akcję Sąsiedzka Moc. Sieć sfinansuje 50 lokalnych inicjatyw

Netto podsumowuje akcję Sąsiedzka Moc. Sieć sfinansuje 50 lokalnych inicjatyw

Klienci Netto w ramach głosowania w sklepach sieci wybrali zwycięzców akcji Sąsiedzka Moc. W ramach programu, należąca do Sailing Group sieć dyskontów sfinansuje 50 lokalnych inicjatyw. Kogo wybrali polscy konsumenci?

Utworzenie klubu młodzieżowego, zajęcia z robotyki, integracyjno-aktywizacyjne szycie legowisk dla zwierząt, organizacja gminnego rajdu rowerowego czy stworzenie parku kieszonkowego to tylko niektóre spośród 50 lokalnych inicjatyw, które uzyskają wsparcie finansowe od sieci w kwocie 10 lub 30 tys. zł.

Ponad 1300 zgłoszeń do akcji Sąsiedzka Moc

Do programu zgłoszono w sumie ponad 1300 różnych incijatyw. "Pokazuje to nie tylko zaangażowanie lokalnych społeczności, ale także ogrom potrzeb, z którymi na co dzień się zmagają" – mówi Patrycja Kamińska, PR Manager Netto Polska.

Założenie akcji było takie, by to klienci Netto, czyli członkowie lokalnych społeczności, zdecydowali o tym które projekty są dla nich najważniejsze, najpotrzebniejsze i tym samym które powinny uzyskać wsparcie.

Patrycja Kamińska, PR Manager Netto Polska

Głosowanie trwało od 28 listopada do 31 grudnia 2022 roku. w 101 sklepach Netto w 49 miejscowościach w całym kraju, m.in. w Aleksandrowie Kujawskim, Barcinie, Gliwicach, Nasielsku, Sokółce, Żorach czy Warszawie. Klienci odbierali kartę do głosowania podczas codziennych zakupów za min. 50 zł. Kartę z oddanym głosem na wybrany projekt należało umieścić w specjalnie oznakowanej urnie znajdującej się w sklepie.

Które projekty zwyciężyły w akcji Netto?

Po zakończonym w styczniu b.r. etapie liczenia głosów, wyłonionych zostało 50 zwycięskich projektów. 45 spośród nich otrzyma po 10 tys. zł. Decyzją komisji, 5 inicjatyw uzyska wsparcie zwiększone do 30 tys. zł.

Wśród beneficjentów zwiększonego wsparcia znalazly się takie inicjatywy jak:

  • zajęcia sportowe dla dzieci z niepełnosprawnościami,
  • organizacja bezpłatnego, ogólnodostępnego biegu "Biegamy po Północy",
  • wymiana komputerów w SP 21,
  • budowa i wyposażenie pawilonu dla psich seniorów przy Punkcie Adopcyjnym,
  • stworzenie ogrodu sensorycznego przy PSP im. ks. Jana Twardowskiego.

Łącznie do społeczności lokalnych trafi 600 tys. zł.

Ostatnim etapem programu jest wypłata środków finansowych przez organizatora – firmę Netto, trzecią co do wielkości sieć dyskontów w Polsce. Etap ten zostanie uruchomiony w lutym, dzięki temu inicjatorzy działań już wiosną i latem będą mogli wdrożyć swoje pomysły w życie. 


Foto: mat. prasowe

Reklama