Rynek roślinnych zamienników dynamicznie się rozwija, o czym zdaje sobie sprawę sieć hurtowni MAKRO Polska. Do linii marki METRO Chef właśnie trafiły nowe wegańskie propozycje.
Do oferty dołącza w sumie dziewięć rodzajów napojów roślinnych w dwóch liniach: klasycznej oraz dla baristów. Produkty będące alternatywą dla tradycyjnego mleka posiadają certyfikat BIO i są w 100% wegańskie.
Oferta wegetariańska w MAKRO
MAKRO Polska poszerza i wdraża do sprzedaży produkty powstające w odpowiedzi na trendy w żywieniu. Jednym z nich bez wątpienia jest rosnąca popularność produktów wegańskich, w tym tych, które mogą zastąpić produkty mleczne w codziennej diecie.
W nowym portfolio marki znalazło się 9 roślinnych kompozycji napojów:
- owsiany,
- sojowy,
- migdałowy,
- ryżowy,
- kokosowy,
- owsiany dla baristów,
- sojowy dla baristów,
- migdałowy dla baristów,
- kokosowy dla baristów.
Wszystkie wymienione produkty posiadają certyfikat BIO, są w 100% wegańskie, nie zawierają laktozy i cukru. Roślinne napoje METRO Chef nadają się do podgrzewania i spieniania, nie tworzą grudek i pozwalają cieszyć się idealną konsystencją pianki.
Napoje dostępne są w 1 l opakowaniach, które w 80% zostały wykonane z materiałów pochodzących ze źródeł odnawialnych – drewna i trzciny cukrowej. Korek nie zawiera plastiku i jest z trzciny cukrowej.
Sprzedaż roślinnych napojów rośnie o 20% rocznie
Sieć wprowadzając alternatywy dla produktów mięsnych oraz mlecznych, w tym również napoje roślinne pod marką METRO Chef odpowiada na trendy konsumenckie mając jednocześnie na uwadze dobro środowiska.
"Według najnowszych badań sprzedaż napojów roślinnych w Polsce rośnie z roku na rok o ok. 20%" – przyznaje Sławomir Leszczyński, dyrektor pionu handlowego w MAKRO Polska". Jego zdaniem dynamiczny rozwój rynku roślinnych alternatyw mięsa i produktów odzwierzęcych ma w dużym stopniu związek z rosnącą świadomością konsumentów oraz zwiększającym się zainteresowaniem kuchnią roślinną.
Roślinne napoje nie są pierwszymi propozycjami dla osób na diecie wegańskiej w asortymencie marki METRO Chef. W linii tej znajdziemy również roślinne alternatywy dla produktów mięsnych, w tym m.in. oferująca zamienniki mięsa drobiowego, kulki roślinne będące substytutem dla tradycyjnych pulpetów czy wprowadzony niedawno falafel – wegańskie kotlety z ciecierzycy w opakowaniu 1 kg.
Foto: mat. prasowe