MAKRO wprowadza dziewięć nowych napojów roślinnych pod marką własną

MAKRO wprowadza dziewięć nowych napojów roślinnych pod marką własną

Rynek roślinnych zamienników dynamicznie się rozwija, o czym zdaje sobie sprawę sieć hurtowni MAKRO Polska. Do linii marki METRO Chef właśnie trafiły nowe wegańskie propozycje. 

Do oferty dołącza w sumie dziewięć rodzajów napojów roślinnych w dwóch liniach: klasycznej oraz dla baristów. Produkty będące alternatywą dla tradycyjnego mleka posiadają certyfikat BIO i są w 100% wegańskie.

Oferta wegetariańska w MAKRO

MAKRO Polska poszerza i wdraża do sprzedaży produkty powstające w odpowiedzi na trendy w żywieniu. Jednym z nich bez wątpienia jest rosnąca popularność produktów wegańskich, w tym tych, które mogą zastąpić produkty mleczne w codziennej diecie.

W nowym portfolio marki znalazło się 9 roślinnych kompozycji napojów:

  • owsiany,
  • sojowy,
  • migdałowy,
  • ryżowy,
  • kokosowy,
  • owsiany dla baristów,
  • sojowy dla baristów,
  • migdałowy dla baristów,
  • kokosowy dla baristów.

Wszystkie wymienione produkty posiadają certyfikat BIO, są w 100% wegańskie, nie zawierają laktozy i cukru. Roślinne napoje METRO Chef nadają się do podgrzewania i spieniania, nie tworzą grudek i pozwalają cieszyć się idealną konsystencją pianki.

Nowe produkty roślinne w ofercie Makro Polska (foto: mat. prasowe)

Napoje dostępne są w 1 l opakowaniach, które w 80% zostały wykonane z materiałów pochodzących ze źródeł odnawialnych – drewna i trzciny cukrowej. Korek nie zawiera plastiku i jest z trzciny cukrowej.

Sprzedaż roślinnych napojów rośnie o 20% rocznie

Sieć wprowadzając alternatywy dla produktów mięsnych oraz mlecznych, w tym również napoje roślinne pod marką METRO Chef odpowiada na trendy konsumenckie mając jednocześnie na uwadze dobro środowiska. 

"Według najnowszych badań sprzedaż napojów roślinnych w Polsce rośnie z roku na rok o ok. 20%" – przyznaje Sławomir Leszczyński, dyrektor pionu handlowego w MAKRO Polska". Jego zdaniem dynamiczny rozwój rynku roślinnych alternatyw mięsa i produktów odzwierzęcych ma w dużym stopniu związek z rosnącą świadomością konsumentów oraz zwiększającym się zainteresowaniem kuchnią roślinną. 

Roślinne napoje nie są pierwszymi propozycjami dla osób na diecie wegańskiej w asortymencie marki METRO Chef. W linii tej znajdziemy również roślinne alternatywy dla produktów mięsnych, w tym m.in. oferująca zamienniki mięsa drobiowego, kulki roślinne będące substytutem dla tradycyjnych pulpetów czy wprowadzony niedawno falafel – wegańskie kotlety z ciecierzycy w opakowaniu 1 kg.


Foto: mat. prasowe

Reklama