Lagardère Travel Retail przejmuje kontrolę nad kawiarniami Costa Coffee w Polsce i na Łotwie

Lagardère Travel Retail przejmuje kontrolę nad kawiarniami Costa Coffee w&nbspPolsce i na Łotwie

Lagardère Travel Retail, globalny lider branży travel retail, rozszerza wieloletnią współpracę z należącą do The Coca-Cola Company siecią Costa Coffee. To kolejny krok spółki w kierunku objęcia pozycji lidera w segmencie Foodservice.

W ramach współpracy Costa Coffee powierzyła spółce Lagardère Travel Retail zarządzanie siecią kawiarni w Polsce i Łotwie. To kamień milowy w strategicznym partnerstwie obu firm i kluczowy element ich planów rozwoju w Europie.

Lagardère Travel Retail zacznie zarządzać siecią kawiarni Costa Coffee

W rezultacie transakcji Lagardère Travel Retail przejmuje kontrolę nad ponad 131 kawiarniami Costa Coffee w Polsce i 11 na Łotwie w ramach masterfranczyzy. Tym samym spółka wzmacnia swoją dotychczasową pozycję w segmencie kawiarni w Polsce, gdzie działa już poprzez markę So Coffee. Umowa oznacza także, że Lagardère Travel Retail wchodzi na nowy dla siebie rynek łotewski.

To dla nas ważny i długo wyczekiwany moment. Wreszcie możemy oficjalnie ogłosić, że Costa Coffee, najbardziej znana i popularna sieć kawiarni w kraju, dołączy do szerokiego portfolio marek zarządzanych przez Lagardère Travel Retail w Polsce. Jestem przekonany, że nasze doświadczenie w zarządzaniu konceptami gastronomicznymi pozwoli nam z powodzeniem kontynuować rozwój Costa Coffee, która stanie się najważniejszą marką kawiarni w naszym portfolio.

Maciej Gajkowski, dyrektor zarządzający segmentu Foodservice w Lagardère Travel Retail Polska

Chociaż będzie to pierwszy raz, kiedy Lagardère Travel Retail bezpośrednio prowadzi lokale Costa Coffee w Polsce, partnerów łączy wieloletnia współpraca. Ta rozpoczęła się w 2008 r. w Czechach. Dzisiaj Lagardère Travel Retail obsługuje tam 60 kawiarni Costa Coffee i 60 automatów Costa Express w wielu kanałach.

Spółka idzie po pozycję lidera w segmencie Foodservice

Umowa z brytyjską siecią jest dla spółki ważnym krokiem w kierunki osiągnięcia strategicznego celu, jakim jest objęcie pozycji europejskiego lidera w segmencie Foodservice. Wzmiacniając porftel o sieć kawiarni Costa Coffee, Lagardère Travel Retail – z globalnej perspektywy – podwaja swoją obecność w segmencie Foodservice w Polsce i rozpoczyna działalność na rynku łotewskim.

Spółka ma jednak apetyt na więcej. Jak przyznaje Mélanie Guildou, EVP Foodservice & CSR, Lagardère Travel Retail, "nie możemy się doczekać dalszego rozwoju naszej współpracy w Europie, a w przyszłości również poszukiwania nowych możliwości w Ameryce Północnej i Azji". 

Lagardère Travel Retail w Polsce

Lokalnie, w Polsce, przejęcie oznacza dla Lagardère Travel Retail jeszcze szerszą ofertę konceptów dla galerii handlowych, ulic, osiedli, dworców i nie tylko.

Strony umowy podkreślają, że jej zawarcie stanowi dowód zaufania Costa Coffee do doskonałości operacyjnej Lagardère Travel Retail i jej zdolności do dalszego umacniania najważniejszej marki kawiarnianej w Polsce. 

Aby wesprzeć nasze ambitne plany rozwoju w Polsce, szukaliśmy partnera, który podziela naszą wizję i wartości, i który tak jak my w centrum każdej decyzji stawia zespół i konsumenta. Lagardère Travel Retail jest właśnie takim partnerem, a dodatkowo ma ogromne doświadczenie w prowadzeniu skutecznych sklepów detalicznych.

Gordon Mowat, dyrektor zarządzający Costa Coffee EMENA

W 2019 r. linia biznesowa Foodservice Lagardère Travel Retail na całym świecie osiągnęła ponad miliard euro sprzedaży, podwajając swoje obroty w ciągu zaledwie trzech lat. Jest powszechnie doceniania w branży, zdobywając co roku kilka nagród.


Foto: mat. prasowe

Reklama