Lagardère Travel Retail, globalny lider branży travel retail, rozszerza wieloletnią współpracę z należącą do The Coca-Cola Company siecią Costa Coffee. To kolejny krok spółki w kierunku objęcia pozycji lidera w segmencie Foodservice.
W ramach współpracy Costa Coffee powierzyła spółce Lagardère Travel Retail zarządzanie siecią kawiarni w Polsce i Łotwie. To kamień milowy w strategicznym partnerstwie obu firm i kluczowy element ich planów rozwoju w Europie.
Lagardère Travel Retail zacznie zarządzać siecią kawiarni Costa Coffee
W rezultacie transakcji Lagardère Travel Retail przejmuje kontrolę nad ponad 131 kawiarniami Costa Coffee w Polsce i 11 na Łotwie w ramach masterfranczyzy. Tym samym spółka wzmacnia swoją dotychczasową pozycję w segmencie kawiarni w Polsce, gdzie działa już poprzez markę So Coffee. Umowa oznacza także, że Lagardère Travel Retail wchodzi na nowy dla siebie rynek łotewski.
Chociaż będzie to pierwszy raz, kiedy Lagardère Travel Retail bezpośrednio prowadzi lokale Costa Coffee w Polsce, partnerów łączy wieloletnia współpraca. Ta rozpoczęła się w 2008 r. w Czechach. Dzisiaj Lagardère Travel Retail obsługuje tam 60 kawiarni Costa Coffee i 60 automatów Costa Express w wielu kanałach.
Spółka idzie po pozycję lidera w segmencie Foodservice
Umowa z brytyjską siecią jest dla spółki ważnym krokiem w kierunki osiągnięcia strategicznego celu, jakim jest objęcie pozycji europejskiego lidera w segmencie Foodservice. Wzmiacniając porftel o sieć kawiarni Costa Coffee, Lagardère Travel Retail – z globalnej perspektywy – podwaja swoją obecność w segmencie Foodservice w Polsce i rozpoczyna działalność na rynku łotewskim.
Spółka ma jednak apetyt na więcej. Jak przyznaje Mélanie Guildou, EVP Foodservice & CSR, Lagardère Travel Retail, "nie możemy się doczekać dalszego rozwoju naszej współpracy w Europie, a w przyszłości również poszukiwania nowych możliwości w Ameryce Północnej i Azji".
Lagardère Travel Retail w Polsce
Lokalnie, w Polsce, przejęcie oznacza dla Lagardère Travel Retail jeszcze szerszą ofertę konceptów dla galerii handlowych, ulic, osiedli, dworców i nie tylko.
Strony umowy podkreślają, że jej zawarcie stanowi dowód zaufania Costa Coffee do doskonałości operacyjnej Lagardère Travel Retail i jej zdolności do dalszego umacniania najważniejszej marki kawiarnianej w Polsce.
W 2019 r. linia biznesowa Foodservice Lagardère Travel Retail na całym świecie osiągnęła ponad miliard euro sprzedaży, podwajając swoje obroty w ciągu zaledwie trzech lat. Jest powszechnie doceniania w branży, zdobywając co roku kilka nagród.
Foto: mat. prasowe