Polacy szukają oszczędności w Too Good To Go? Aplikacja odnotowała 75% wzrost

Polacy szukają oszczędności w Too Good To Go? Aplikacja odnotowała 75% wzrost

Too Good To Go jest aplikacją, która funkcjonuje w Polsce od 2019 roku dając użytkownikom możliwość zakupu paczek z żywnością w niższej cenie, które w innym wypadku trafiłiby do śmietnika.

Od początku działalności Too Good To Go w Polsce użytkownicy wraz z biznesami gastronomicznymi uratowali ponad 5,7 miliona posiłków. Pod tym względem wyjątkowy był 2022 rok.

5,7 mln paczek z żywnością nie trafiło na śmietnik

Too Good To Go jest największą na świecie platforma umożliwiająca sprzedaż nadwyżek z punktów gastronomicznych. W prosty sposób łączy lokale z użytkownikami, którzy kupują niesprzedane jedzenie za jedną trzecią ceny wyjściowej.

Na przestrzeni trzech lat w ten sposób uratowano ponad 5,7 mln paczek niespodzianek. Wynik ten świadczy o rosnącej świadomości Polaków na temat negatywnych skutków, jakie przynosi środowisku zjawisko marnowania żywności, ale także wysokiej inflacji...

Rekordowy 2022 rok w Too Good To Go

Według danych GUS, średnia inflacja podstawowych produktów spożywczych w 2022 roku w Polsce wyniosła 22,3%. W wielu przypadkach miało to wpływ na uszczuplenie oszczędności przeciętnego gospodarstwa domowego. 

Konsumenci zaczęli szukać oszczędności i znaleźli je właśnie w Too Good To Go. W ubiegłym roku aplikacja odnotowała o 62% więcej użytkowników niż w roku 2021. W tym czasie Polacy korzystając z aplikacji uratowali o 75% więcej jedzenia niż w roku poprzednim.

Firmy także szukają oszczędności

Wyższe koszty, od energii po przechowywanie i transport, zmuszają również biznesy do szukania oszczędności poprzez lepsze zarządzanie stratami. W 2022 roku do Too Good To Go dołączyło o 42% więcej punktów gastronomicznych niż w 2021 roku.

Obecnie w Polsce swoje nadwyżki żywności udostępnia ponad 4700 lokali – w tym dobrze znane sieci, jak Carrefour, Auchan, Starbucks, Costa Coffee, Green Caffe Nero, Pizza Hut, North Fish, sieci hoteli Arche, Accor i Radisson Blu, a także producenci, m.in. Danone.

Kwestia dynamicznie rosnących cen żywności w Polsce zwiększyła widoczność problemu marnowania żywności. W czasie wysokiej inflacji zauważyliśmy również wzrost zainteresowania Too Good To Go, które jest sprytnym rozwiązaniem na zagospodarowanie nadwyżek w biznesach gastronomicznych i spożywczych. Niezależnie od motywacji, korzystanie z aplikacji zmniejsza negatywny wpływ marnowania żywności na środowisko, a to sytuacja, na której korzystamy wszyscy.

Anna Kurnatowska, Country Director Too Good To Go w Polsce

Foto: mat. prasowe

Reklama