InPost chroni swoją markę. Brzoska: "Włożyliśmy kilka miliardów złotych w budowę brandu"

InPost chroni swoją markę. Brzoska: "Włożyliśmy kilka miliardów złotych w budowę brandu"

Na przestrzeni ostatnich dni Internet zawrzał na wieść o tym, jakoby InPost zabraniał odmiany przez przypadku swojego znaku towarowego Paczkomat. Głos w tej sprawie zabrał prezes firmy, Rafał Brzoska. Mówi o niedoskonałościach polskiego prawa oraz kopiowaniu brandu.

Na początku lutego InPost przesłał do swoich kontrahentów e-maile, do których dotarł Forsal. Firma napisała w nich, by ci korzystali z poprawnej formy znaku towarowego Paczkomat®, nie odmieniając go. Chwilę po tej informacji, w Internecie pojawiło się szereg sugestii, jakoby InPost zabraniał swoim klientom odmiany słowa Paczkomat przez przypadki. Ze zdziwieniem i zdumieniem sprawę obserwował sam prezes InPost, Rafał Brzoska. 

Rafał Brzoska o odmianie słowa Paczkomat przez przypadki

Nie trzeba było długo czekać na odpowiedź prezesa InPost. Rafał Brzoska w nagranym wystąpieniu zaznaczył, że każdy klient może nazywać Paczkomat InPost jak tylko mu się podoba. "Możecie iść do Paczkomatu" – zaznaczył.

Wy jako klienci InPost i fani naszego urządzenia Paczkomat® możecie dowolnie je odmieniać, bo polski język pozwala na odmianę przez przypadki i InPost nigdy tego nie zabraniał wbrew twierdzeniom wielu komentatorów.

Rafał Brzoska, prezes InPost

Jak wyjaśnił Brzoska, wiadomość dotycząca znaku towarowego została wysłana do klientów InPost, którymi są sklepy internetowe i miała na celu ochronę brandu przed nieuczciwą konkurencją. 

Zbudowanie marki kosztowało InPost kilka miliardów złotych

Komentując burzę medialną, Brzoska zaznaczył, że firma włożyła kilka miliardów złotych w budowę brandu Paczkomat InPost i będzie go chronić. "Zależy nam na tym, by jednak inni wymyślili swój brand, a nie próbowali kopiować nasz" – powiedział prezes InPost.

W ciągu wielu lat wydaliśmy miliardy złotych, żeby ten brand zbudować, więc nie chcemy ułatwiać życia nieuczciwej konkurencji. Jeżeli chcą zbudować swoją markę niech się wezmą do pracy, a nie korzystają z naszych rozwiązań, dlatego będziemy bronić naszej marki Paczkomat® InPost.

Rafał Brzoska, prezes InPost

Problemu Rafał Brzoska upatruje w niedoskonałości i wielu absurdach polskiego prawa. Prezes InPost w swoim wystąpieniu zaapelował do posłów stanowiących prawo: "Warto zamiast komentować na twitterku, wziąć się do roboty i zmienić prawo, by ono było bardziej logiczne i nie zmuszało firm do ochrony swojej wartości intelektualnej w sposób czasami, zgadzam się z wami, absurdalny".

InPost od 2010 roku jest właścicielem znaku towarowego Paczkomat®, na który uzyskał prawo ochronne w Urzędzie Patentowym RP. Oznacza to, że nikt nie może posługiwać się takim określeniem w odniesieniu do towarów i usług objętych ochroną.


Foto: mat. prasowe

Reklama