Lorenz chce zmniejszyć o 15% ilość soli w swoich produktach. To jeden z kluczowych celów firmy

Lorenz chce zmniejszyć o 15% ilość soli w swoich produktach. To jeden z kluczowych celów firmy

Lorenz, właściciel takich marek jak Crunchips, NicNac's czy Chipsletten, opublikował raport z postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju za 2021 rok. Firma przypomniała także złożone deklaracje. Te dotyczą m.in. redukcji plastiku w opakowaniach, zmniejszenia zawartości soli w przekąskach czy redukcji emisji CO2.

Raport zrównoważonego rozwoju 2020/2021 był pierwszym tego typu dokument stworzony przez Lorenz, obejmującym najważniejsze obszary działania przedsiębiorstwa, uwzględniający przy tym standardy panujące w branży oraz analizy potencjału firmy. 

Na najbliższe lata i dziesięciolecia wyznaczyliśmy sobie ambitne cele. Zdefiniowaliśmy je w oparciu o wymagania, jakie stawiają nam nasi interesariusze oraz my sami. Aby je zrealizować, prowadzimy międzynarodową, interdyscyplinarną współpracę we wszystkich obszarach przedsiębiorstwa. Każdy pracownik ma w tym swój udział.

Werner Gritsch, prezes zarządu Lorenz Polska

Firma w 2019 r. postawiła sobie ambitne cele i zawarła je w pierwszym raporcie zrównoważonego rozwoju. Kluczowe cele to:

  • mniej soli,
  • mniej plastiku,
  • lepsza przydatność do recyklingu,
  • mniejszy ślad węglowy. 

Lorenz redukuje zawartość soli w swoich produktach

Jednym z kluczowych celów, które w Raporcie przyjęła firma jest 15% redukcja zawartości soli w produktach do 2025 roku. Od czerwca 2021 roku producent stosuje się do zasady, zgodnie z którą każdy nowy produkt musi zawierać o 15% mniej soli niż średnia wartość dla danej marki. 

Firma opracowała harmonogram redukcji zawartości soli. Lorenz rozpoczął od chipsów Crunchips Rustics, które zostały wprowadzone na rynek niemiecki we wrześniu 2021 roku i które obecnie spełniają cel "15% mniej soli". Firma opracowała także nową recepturę chipsów Chipsletten w Polsce, dzięki której zawierają one o 30% mniej soli. 

Mniej plastiku w opakowaniach

Kolejnym ważnym celem Lorenz jest 15% redukcja plastiku w opakowaniach przekąsek do 2025 roku. Dodatkowo producent chce, aby do tego czasu wszystkie opakowania nadawały się do recyklingu.

Z końcem 2021 roku firma rozpoczęła redukcję tworzyw sztucznych w opakowaniach jednostkowych. W tym czasie Lorenz sprawdził także przydatność do recyklingu wszystkich opakowań jednostkowych i zdefiniował materiały alternatywne. Według stanu na koniec 2021 roku 88% opakowań produktów Lorenz nadaje do recyklingu.

W zgodzie z naturą

Firma zmniejszyła emisję CO2 w zakresie 1 i 2 o 27,3% (w porównaniu z 2019 r.). Ponadto aż 99% energii elektrycznej wykorzystywanej przez Lorenz pochodzi ze źródeł odnawialnych.

Firma kieruje się zasadami United Nations Global Compact. Jako sygnatariusz największej na świecie inicjatywy na rzecz odpowiedzialnego ładu korporacyjnego, Lorenz aktywnie wspiera Agendę 2030 ONZ i wraz z innymi uczestnikami na całym świecie pracuje nad realizacją jej celów zrównoważonego rozwoju.

Naszym motorem działań jest dostarczanie ludziom przyjemności dzięki przekąskom, przy jednoczesnym braniu odpowiedzialności za nasze działania. Widzimy, że przez ostatnie lata dokonaliśmy postępu w zakresie zrównoważonego rozwoju, ale przed nami jest jeszcze wiele do zrobienia. Dlatego będziemy nadal konsekwentnie realizować postawione przez nas cele.

Bartosz Sikorski, kierownik CSR w Lorenz Polska

Foto: mat. prasowe

Reklama