Grupa Sfinks Polska odnotowała wzrost sprzedaży gastronomicznej o 25,3% do 14,92 mln zł w styczniu 2023 r. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. To efekt pracy 77 restauracji sieci Sphinx, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło oraz The Burgers. Jednocześnie, na porównywalnej sieci lokali, działających w obu okresach, wzrost ten wyniósł 32,4% r/r.
"Mimo wciąż niełatwej sytuacji na rynku gastronomicznym nasze restauracje skutecznie budują sprzedaż i pozycję na rynku" – komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.
Program lojalnościowy sukcesem w gastronomii
Sylwester Cacek komentując styczniowe wyniki dużą zasługę przypisuje programowi lojalnościowemu Aperitif. "W styczniu używało go już ponad 510 tys. osób, co oznacza wzrost o 27% rok do roku. Jest on aktualnie jednym z naszych najważniejszych rozwiązań marketingowych i odpowiada już za 23% sprzedaży" – mówi prezes zarządu Sfinks Polska.
Sfinks zaczyna comiesięczne raportowanie wyników
Sfinks właśnie zadeklarował systematyczne raportowanie miesięcznych danych sprzedażowych. Firma zdecydowała się na przyjęcie tej polityki, ponieważ polski rynek gastronomii w końcu ma za sobą pełny rok bez ograniczeń związanych z pandemią, który może już stanowić bazę porównawczą dla bieżących działań.
"Kiedy wciąż głównie mówi się o zamknięciach na rynku gastronomicznym, my nie tylko przetrwaliśmy niezwykle trudny okres pandemii, ale potrafiliśmy szybko podnieść sprzedaż, zawalczyć o klienta i naszą pozycję na rynku. Nasze dane pokazują też bardzo dużą efektywność sieci franczyzowej" – dodaje Sylwester Cacek.
Raportowana przez Sfinks Polska sprzedaż gastronomiczna obejmuje przychody ze sprzedaży netto osiągane przez lokale własne i franczyzowe działające w ramach sieci zarządzanych przez spółkę, które są objęte bieżącym monitoringiem sprzedaży w ramach systemów informatycznych Sfinksa.
Foto: mat. prasowe