Tłusty Czwartek to wyjątkowy dzień, podczas którego obserwujemy rekordowe kolejki do piekarni i cukierni. Rzesze fanów tych słodkich wypieków gromadzą wtedy także sieci handlowe, które prześcigają się w dedykowanych ofertach. Z tej okazji danym sprzedażowym przyjrzał się ALDI, który posiada w Polsce ponad 230 sklepów.
Jak podaje dyskonter, rok do roku sprzedaż słodkich wypieków wzrosła aż o 80%. Klienci najczęściej wkładają do koszyka zakupowe 4 pączki.
Gigantyczny wzrost sprzedaży pączków
Faworki, drożdżówki i oczywiście pączki – tymi słodkimi wypiekami żyją Polacy podczas Tłustego Czwartku, który w tym roku wypada 16 lutego. Z badań własnych ALDI wynika, że wzrost sprzedaży pączków w 2022 roku wyniósł aż 80%, porównując dane do analogicznego okresu w 2021 roku.
Jak podaje dyskonter, najczęściej kupowanym pączkiem w 2022 roku był ten klasyczny z lukrem lub cukrem pudrem – w tym roku sieć raczej nie spodziewa się zmiany trendu.
Nie tylko klasyczne wybory
W sieci ALDI w Tłusty Czwartek klienci bardzo często kupują Croissant Maślany, ale i inne wersje pączków – jak te z ajerkoniakiem, powidłami. Oczywiście popularność tego dnia zyskują również dounaty w różnych wersjach smakowych.
Z analiz koszyków zakupowych klientów ALDI wynika, że średnio na paragonie znajdują się 3 słodkie wypieki lub 4 pączki w okresie Tłustego Czwartku.
Foto: Unsplash