ALDI ujawnia dane sprzedażowe. W Tłusty Czwartek sprzedaż pączków wzrasta o 80%

ALDI ujawnia dane sprzedażowe. W Tłusty Czwartek sprzedaż pączków wzrasta o 80%

​Tłusty Czwartek to wyjątkowy dzień, podczas którego obserwujemy rekordowe kolejki do piekarni i cukierni. Rzesze fanów tych słodkich wypieków gromadzą wtedy także sieci handlowe, które prześcigają się w dedykowanych ofertach. Z tej okazji danym sprzedażowym przyjrzał się ALDI, który posiada w Polsce ponad 230 sklepów.

Jak podaje dyskonter, rok do roku sprzedaż słodkich wypieków wzrosła aż o 80%. Klienci najczęściej wkładają do koszyka zakupowe 4 pączki.

Gigantyczny wzrost sprzedaży pączków

Faworki, drożdżówki i oczywiście pączki – tymi słodkimi wypiekami żyją Polacy podczas Tłustego Czwartku, który w tym roku wypada 16 lutego. Z badań własnych ALDI wynika, że wzrost sprzedaży pączków w 2022 roku wyniósł aż 80%, porównując dane do analogicznego okresu w 2021 roku.

Jak podaje dyskonter, najczęściej kupowanym pączkiem w 2022 roku był ten klasyczny z lukrem lub cukrem pudrem – w tym roku sieć raczej nie spodziewa się zmiany trendu.

W ALDI w Tłusty Czwartek, jak i w dni poprzedzające to święto klienci bardzo chętnie sięgają po pączki i słodkie wypieki. Nasze analizy wskazują, że sprzedaż pączków w tym okresie osiąga czterokrotnie większe zainteresowanie w stosunku do tygodnia poprzedzającego to święto. Na pewno tak wysoki wyniki jest zasługą specjalnie wprowadzanych do oferty wypieków na ten dzień.

 Agata Biernacka, kierownik działku komunikacji i PR

Nie tylko klasyczne wybory

W sieci ALDI w Tłusty Czwartek klienci bardzo często kupują Croissant Maślany, ale i inne wersje pączków – jak te z ajerkoniakiem, powidłami. Oczywiście popularność tego dnia zyskują również dounaty w różnych wersjach smakowych.  

Z analiz koszyków zakupowych klientów ALDI wynika, że średnio na paragonie znajdują się 3 słodkie wypieki lub 4 pączki w okresie Tłustego Czwartku.


Foto: Unsplash

Reklama