Da Grasso chce umocnić swoją pozycję na południu kraju. Sieć pizzerii planuje inwestycje

Da Grasso chce umocnić swoją pozycję na południu kraju. Sieć pizzerii planuje inwestycje

Da Grasso to sieć pizzerri, która posiada już 190 lokali w kraju. W najbliższym czasie sieć planuje skupić się na umocnieniu swojej pozycji na polskim rynku. W 2023 roku zapowiadane są kolejne otwarcia – przede wszystkim na południu kraju.

Rynek pizzy w Polsce wyceniany jest na blisko 4 mld złotych. To jeden z najszybciej rosnących sektorów gastronomicznych w naszym kraju, a analizy przewidują dalszy wzrost wartości o ok. 6-7% rocznie. Swoje miejsce planuje na nim wzmocnić marka Da Grasso. 

Intensywny czas Da Grasso

Sieć Da Grasso jest obecna na polskim rynku nieprzerwanie od 27 lat. Pierwsza restauracja powstała w Łodzi. Obecnie natomiast sieć liczy 190 lokali. 

W 2022 roku polska sieć podjęła decyzję o nawiązaniu współpracy z zagranicznym inwestorem. W 2022 r., po pozytywnej opinii Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, 74% udziałów w Da Grasso uzyskała firma Orkla – europejski lider dostarczający rozwiązania konsumpcyjne w sektorze gastronomii.

Od 2018 r. skandynawski koncern jest również aktywnym inwestorem na rynku pizzerii w europejskich krajach – obecnie restauracje znajdują się w Finlandii (298 lokali), Holandii (263 lokale) i Niemczech (105 lokali). 

Da Grasso chce zaistnieć na południu Polski

Pozyskanie międzynarodowego partnera nie wpłynie jednak na tożsamość marki. Da Grasso wciąż funkcjonować będzie pod dotychczasową marką i logo, a Magdalena Piróg pozostanie na stanowisku prezesa zarządu.

Firmę czekają jednak zmiany, a jedna z nich dotyczy zintensyfikowania działalności w południowej części kraju, również w miejscowościach nieprzekraczających 15 tys. mieszkańców.

Ostateczne decyzje dotyczące nowych inwestycji zostaną podjęte na podstawie oceny potencjału danego miejsca, przeanalizowaniu rynku i omówieniu wizji rozwoju restauracji z potencjalnymi franczyzobiorcami. Sieć zapowiada również odświeżenie menu (na podstawie obserwacji trendów konsumenckich) oraz wprowadzenie specjalnych ofert sezonowych.


Foto: Da Grasso

Reklama