Da Grasso to sieć pizzerri, która posiada już 190 lokali w kraju. W najbliższym czasie sieć planuje skupić się na umocnieniu swojej pozycji na polskim rynku. W 2023 roku zapowiadane są kolejne otwarcia – przede wszystkim na południu kraju.
Rynek pizzy w Polsce wyceniany jest na blisko 4 mld złotych. To jeden z najszybciej rosnących sektorów gastronomicznych w naszym kraju, a analizy przewidują dalszy wzrost wartości o ok. 6-7% rocznie. Swoje miejsce planuje na nim wzmocnić marka Da Grasso.
Intensywny czas Da Grasso
Sieć Da Grasso jest obecna na polskim rynku nieprzerwanie od 27 lat. Pierwsza restauracja powstała w Łodzi. Obecnie natomiast sieć liczy 190 lokali.
W 2022 roku polska sieć podjęła decyzję o nawiązaniu współpracy z zagranicznym inwestorem. W 2022 r., po pozytywnej opinii Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, 74% udziałów w Da Grasso uzyskała firma Orkla – europejski lider dostarczający rozwiązania konsumpcyjne w sektorze gastronomii.
Od 2018 r. skandynawski koncern jest również aktywnym inwestorem na rynku pizzerii w europejskich krajach – obecnie restauracje znajdują się w Finlandii (298 lokali), Holandii (263 lokale) i Niemczech (105 lokali).
Da Grasso chce zaistnieć na południu Polski
Pozyskanie międzynarodowego partnera nie wpłynie jednak na tożsamość marki. Da Grasso wciąż funkcjonować będzie pod dotychczasową marką i logo, a Magdalena Piróg pozostanie na stanowisku prezesa zarządu.
Firmę czekają jednak zmiany, a jedna z nich dotyczy zintensyfikowania działalności w południowej części kraju, również w miejscowościach nieprzekraczających 15 tys. mieszkańców.
Ostateczne decyzje dotyczące nowych inwestycji zostaną podjęte na podstawie oceny potencjału danego miejsca, przeanalizowaniu rynku i omówieniu wizji rozwoju restauracji z potencjalnymi franczyzobiorcami. Sieć zapowiada również odświeżenie menu (na podstawie obserwacji trendów konsumenckich) oraz wprowadzenie specjalnych ofert sezonowych.
Foto: Da Grasso