Ważne deklaracje Lidla. Dyskont zmienia komunikację marketingową i rozszerza ofertę roślinną

Ważne deklaracje Lidla. Dyskont zmienia komunikację marketingową i rozszerza ofertę roślinną

Lidl rozwija swój asortyment i sposób komunikacji do klientów. Sieć opublikowała właśnie rozbudowaną wersję swojej polityki zakupowej dotyczącej świadomego odżywiania. Dyskonter planuje m.in. rozszerzenie asortymentu roślinnego oraz dostosowanie komunikacji marketingowej do najmłodszych odbiorców.

Lidl Polska chce skupić się na tym, aby pomóc konsumentom w podejmowaniu decyzji o zakupie zdrowych i zrównoważonych produktów. W związku z tym dyskonter złożył deklaracje wprowadzenia zmian w swoim asortymencie produktowym oraz komunikacji marketingowej. Te obejmą m.in. rozszerzenie oferty artykułów roślinnych i pełnoziarnistych, zaprzestanie reklamowania niezdrowych nawyków czy usunięcie z opakowań produktów motywów skierowanych do dzieci.

Szerszy asortyment roślinnych produktów w Lidlu

Do 2025 roku Lidl będzie stale zwiększać udział produktów z białkiem pochodzenia roślinnego – włączając w to asortyment artykułów wegańskich, między innymi marki własnej Vemondo. Asortyment ten obejmuje rośliny strączkowe, orzechy oraz wegańskie substytuty mięsa i produktów mlecznych.

Od 2023 roku sieć będzie ponadto obliczać i podawać do ogólnej wiadomości proporcję zwierzęcych i roślinnych źródeł białka. Te znajdziemy w najnowszym Raporcie zrównoważonego rozwoju sieci. 

Lidl zwiększy udział produktów pełnoziarnistych

Najnowsze badania w ramach Globalnego Raportu Odżywiania wskazują, że produkty pełnoziarniste są najważniejszym składnikiem diety, aby zachować długie życie w dobrym zdrowiu. Produkty pełnoziarniste zawierają więcej błonnika, dzięki czemu pomagają utrzymać zdrowie jelit i zapobiegają chorobom układu krążenia oraz cukrzycy.

Do 2025 roku Lidl będzie stopniowo zwiększać udział produktów pełnoziarnistych w produktach marek własnych. Do końca 2023 roku dyskonter przeanalizuje swój asortyment produktowy pod kątek poszerzenia oferty o nowe pełnoziarniste produkty.

Dodatkowo sieć chce do 2025 roku zapewnić transparentność poprzez stopniowe dodawanie informacji o zawartości błonnika do opisu wartości odżywczych produktów.

Mniej soli i cukru, więcej jakościowych tłuszczów

Lidl planuje ponadto obniżyć o 20% średnią ważoną zawartość cukru i soli w asortymencie marek własnych. Sieć chce także podnieść jakość tłuszczów i olejów w produktach marek własnych pod względem ich zrównoważenia i wartości żywieniowej.

Dyskont oceni wszystkie produkty marek własnych pod kątem możliwości zastosowania wysokiej jakości oleju roślinnego. Preferowanym wyborem będzie olej roślinny uprawiany w Europie. W ten sposób do 2025 roku Lidl będzie zwiększać udział nienasyconych kwasów tłuszczowych w swoich markach własnych.

Nowe standardy w komunikacji marketingowej

Nawyki żywieniowe kształtują się już w dzieciństwie, dlatego Lidl od marca 2023 (z wyjątkiem ofert promocyjnych w czasie Świąt Bożego Narodzenia, Wielkanocy i Halloween) szczególnie skupi się na przeciwdziałaniu komunikatom marketingowym, które mogą być odbierane przez dzieci, a dotyczą żywności o  wysokiej zawartości nasyconych kwasów tłuszczowych, cukru czy soli.

Podejmując to działanie, Lidl kieruje się rekomendacją Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Sieć będzie również promowała zdrową i zrównoważoną dietę dla dzieci.

Ponadto do końca 2025 r. sieć usunie z opakowań produktów spożywczych marki własnej motywy skierowane do dzieci, jeśli produkty te nie spełniają wymagań WHO.


Foto: wiadomoscispozywcze.pl

Reklama