Już 71% Polaków rozpoznaje znaczenie ekosymboli, które znajdują się na opakowaniach produktów. Z kolei średnio co drugi konsument uważa rodzaj surowca, z którego powstaje opakowanie jako istotny dowód zaangażowania marki w ideę zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. Troska o środowisko powinna zajmować kluczowe miejsce w strategiach marek, które chcą żyć w zgodnie z naturą, ale także... swoimi świadomymi klientami.
Współczesny świadomy konsument chce podejmować świadome i odpowiedzialne decyzje przy półce sklepowej. Pomagają przy tym ekoznaki. A te według badania EKObarometr, przeprowadzonego przez pracownię SW RESEARCH, rozpoznaje już 71% Polaków.
Ekoznaki na opakowaniach produktów
Produkty kosmetyczne czy farmaceutyczne dostępne w handlu posiadają na opakowaniach specjalne ekosymbole, czyli znaki informujące konsumentów o ich wpływie na środowisko oraz organizm. 71% ankietowanych w ramach badania EKObarometr wskazało, że zna ekosymbole.
Znajomość wszystkich piktogramów deklaruje jednak jedynie 5% badanych. 28% ankietowanych z tej grupy wie co oznacza większość znaków, natomiast 38% zna wyłącznie wybrane ekosymbole.
Ekologiczne rozwiązania, czyli co?
Rodzaj surowca zastosowanego do produkcji opakowania dla 52% ankietowanych w badaniu EKObarometr stanowił istotny lub bardzo istotny dowód zaangażowania marki w ideę zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. Te dane ukazują, że większość Polaków wykazuje zrozumienie dla proekologicznych postaw.
Co więcej, już ponad połowa ankietowanych z tej grupy deklaruje znajomość idei greenwashingu, która opiera się na wprowadzaniu w błąd konsumentów poprzez wykorzystywanie w marketingu deklaracji o zgodności produktu lub jego elementów z zasadami ochrony środowiska, które niekoniecznie są zgodne z prawdą.
- To może Cię zainteresować: Brakuje wiążącej definicji produktów wege i vegan. Czy oznaczenie V-Label ją zastępuje?
Zaangażowanie firmy w zrównoważony rozwój i ochronę środowiska, poprzez użycie odpowiedniego rodzaju surowca do produkcji opakowań, najczęściej dostrzegają mieszkańcy małych, średnich i większych miast (do pół miliona mieszkańców).
Badanie EKObarometr 2022 zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie Polek i Polaków (N=1583).
Foto: StockAdobe(rh2010)