Nestle zapowiada kolejne podwyżki cen w 2023 roku

Międzynarodowy koncern Nestlé planuje kolejne podwyżki cen. Dyrektor generalny firmy Mark Schneider zapowiedział, że ceny produktów podskoczą jeszcze w 2023 roku. 

Kolejne podwyżki cen Mark Schneider zapowiedział w rozmowie z "Frankfurter Allgemeine Zeitung". Podczas wywiadu podkreślał, że Nestlé nie jest przyczyną inflacji. "Jesteśmy nią dotknięci jak każdy konsument" – zapewniał dyrektor generalny. 

Nestle zapowiada podwyżki cen

Koncern podnosił już ceny swoich produktów. Pierwszy taki ruch miał miejsce w pierwszej połowie 2022 roku, kiedy Nestle podniosło ceny o 6,5%. Jak zapewnił na łamach FAZ Mark Schneider, podwyżki w 2023 roku mają nie być tak gwałtowne, jak miało to miejsce  w ubiegłym roku.

Dyrektor generalny Nestle dodał przy tym jednak, że firma "ma trochę rzeczy do nadrobienia". Podwyżka cen produktów spożywczych ma zrekompensować wyższe koszty produkcji, których Nestle nie mogło jeszcze przenieść na konsumentów.

Polityka cenowa Nestle

Podczas pierwszych dziewięciu 2022 roku Nestle odnotowało wzrost organiczny na poziomie 8,5%. W samym tylko trzecim kwartale wyniósł on 9,3%. Jednocześnie wzrost cen stanowił 7,5 punktu procentowego. Jak komentował wtedy Mark Schneider, silny wzrost organiczny był możliwy, dzięki dostosowywaniu cen, aby te odzwierciedlały inflację. 

Produkty Nestle. Które marki należą do Nestle?

Nestle jest obecne w ponad 180 krajach na świecie, a w swoim portfolio posiada w sumie ponad 2 tys. marek. Wiele z nich jest obecnych także na polskim rynku. Koncern pojawił się w naszym kraju w 1993 roku. 

Poniżej prezentujemy listę marek Nestle, które możemy znaleźć na półkach sklepowych w polskich sklepach:

  • NESCAFÉ,
  • NESQUIK,
  • WINIARY,
  • PRINCESSA,
  • KIT KAT,
  • NESPRESSO,
  • GERBER,
  • PURINA,
  • NAŁĘCZOWIANKA,
  • PERRIER,
  • VITTEL,

Dodatkowo Nestle posiada udziały w przedsiębiorstwie Toruń-Pacific CPP, największym w kraju producencie płatków śniadaniowych. W jego portfolio znajdziemy takie marki jak np. CHEERIOS czy CHOCAPIC.


Foto: Nestle

Reklama