Sieć sklepów ALDI startuje z nową kampanią promującą najważniejszą część asortymentu dyskontera, czyli marki własne. Działania odbywają się pod hasłem "Ekspert ALDI Poleca". Do inicjatywy dyskonter zaangażował 20 ekspertów dedykowanych konkretnym grupom produktowym.
Marki własne podstawą biznesu ALDI
Marki własne to podstawa funkcjonowania ALDI. Ich udział w obrotach ALDI wynosi około 80%. Największy jest przy produktach podstawowych i tych najbardziej popularnych.
Produkty występujące pod markami własnymi sieci handlowych szczególnie zyskują na popularności w dobie utrzymującej się wysokiej inflacji i wciąż rosnących cen. Według danych NielsenIQ, w czerwcu 2022 roku segment ten osiągnął najwyższy w historii udział w rynku i wyniósł 21,1%.
Marki własne coraz bardziej zyskują na popularności. Polscy konsumenci już dawno przekonali się, że reprezentują one bardzo dobrą relację ceny do jakości i stanowią rozsądną alternatywę do markowych zamienników. Sprzyja temu szczególnie kryzys gospodarczy i rosnąca inflacja, dlatego dyskonty coraz chętniej je promują.
Na koniec ubiegłego roku Prezes Zarządu ALDI Wojciech Łubieński zapowiedział rozpoczęcie prac nad ujednoliceniem portfela marek własnych w skali całej grupy. Ten proces ma obniżyć koszty, ale też zapewnić większą rozpoznawalność brandów ALDI. To będzie także szansa dla producentów w Polsce.
ALDI angażuje ekspertów w kampanii
ALDI promuje marki własne angażując wewnętrznych ekspertów. To prosty, ale trafiony pomysł. Kto najlepiej opowie o produkcie, o jego właściwościach, sposobach produkcji, smaku, aromacie, unikatowych cechach? Pracownik – ekspert, opiekun kategorii.
Ekspert ALDI Poleca – pod takim hasłem w gazetkach online, na stronie internetowej i w sklepach startuje komunikacja promująca marki własne ALDI. Celem projektu jest zwiększanie świadomości klientów właśnie na temat asortymentu marek własnych oraz ich jakości i certyfikacji.
Rośnie znaczenie marek własnych w handlu
ALDI jest kolejną siecią handlową, która zdecydowała się na komunikację nakierowaną właśnie na marki własne. Wcześniej podobne działania podejmował także m.in. Lidl, który w ramach kampanii marketingowej porównywał produkty markowe do tych występujących pod markami własnymi. Na inny rodzaj promocji zdecydował się natomiast Carrefour tworząd koszyk 25 produktów za mniej niż 100 zł. Jaki pomysł na kampanię ma ALDI?
Kampania Ekspert ALDI poleca rozpoczęła się 23 stycznia 2023 roku. Za kreacje w gazetkach odpowiada Agencja Freundschaft, za inne kreacje w ramach kampanii odpowiada Agencja OPUS B. Koncept komunikacji opracowano w ramach struktur wewnętrznych sieci wraz ze współpracą agencji.
Foto: mat. prasowe