Lidl planuje olbrzymią inwestycję w brytyjskie firmy spożywcze

Lidl planuje olbrzymią inwestycję w brytyjskie firmy spożywcze

Lidl chce umocnić swoje wsparcie dla lokalnych dostawców. W tym celu sieć planuje zainwestować 4 mld funtów (czyli około 21,1 mld zł) w brytyjskie firmy spożywcze w 2023 roku. 

To kontynuacja ambitnego planu dyskontera, w ramach którego założył łączne wydatki na poziomie 25 mld funtów w brytyjski przemysł spożywczy w okresie od 2020 do 2025 roku. Według najnowszych ustaleń, kwota ta zostanie przekroczona o 2 mld funtów.

Realne wsparcie dla lokalnych przedsiębiorców

Dyskont od dawna jest orędownikiem brytyjskiej żywności i rolnictwa oraz handluje nadmiernym brytyjskim mięsem, drobiem i jajami – obecnie ma największy udział w rynku świeżej brytyjskiej wieprzowiny. Pozyskując dwie trzecie swoich podstawowych produktów z Wielkiej Brytanii, Lidl GB współpracuje bezpośrednio z ponad 650 dostawcami w całym kraju.

Rolnicy i producenci, którzy dostarczają nam produkty, z których niektórzy są z nami od dziesięcioleci, mają ogromne znaczenie dla sukcesu naszej firmy. Postrzegamy ich jako partnerów w naszej misji dostarczania gospodarstwom domowym wysokiej jakości produktów po przystępnych cenach, a dla wielu praca z Lidl GB i bycie częścią naszego rozwoju otworzyło możliwości ich własnej ekspansji, zarówno tutaj w Wielkiej Brytanii, jak i na całym świecie.

Ryan McDonnell, dyrektor generalny Lidl GB

Najnowsze plany Lidla w Wielkiej Brytanii opierają się na istniejących inicjatywach i zobowiązaniach do wspierania brytyjskich firm spożywczych i rolniczych. 

Dyskont był jednym z pierwszych supermarketów, który w 2016 roku podpisał NFU Fruit and Veg Pledge, podkreślając zaangażowanie w zrównoważoną pracę ze wszystkimi plantatorami. Firma zobowiązała się również do sfinansowania i wdrożenia do 2025 r. 10 projektów dotyczących całego łańcucha odpadów żywnościowych, współpracując z dostawcami w celu znalezienia dalszych rozwiązań ograniczających ilość odpadów i tworzących dodatkową wartość w łańcuchu dostaw.

Lidl ważnym eksporterem

Dyskonter umożliwia także lokalnym dostawcom rozwój na zagranicznych rynkach. W ubiegłym roku 276 dostawców współpracujących z Lidlem na polskim rynku, wyeksportowało swoje produkty także poza granice kraju w ramach marek własnych Lidla. W ten sposób pojawiły się w sumie na 28 zagranicznych rynkach.

Wśród krajów, do których trafiają polskie produkty pod markami własnymi Lidla na pierwszych pozycjach znajdują się: Rumunia, Czechy oraz Słowacja. Wielka Brytania zajmuje szóstą pozycję zestawienia.


Foto: Unsplash

Reklama