Ruža Tomić Fontana właśnie objęła stanowisko dyrektorki generalnej w Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie. W obowiązkach zastąpiła Jaaka Mikkela, który po czterech i pół roku w regionie awansował w strukturach Grupy Coca-Cola Hellenic, by jako dyrektor ds. rozwoju nowego biznesu rozwijać kategorię alkoholi premium, piwa i przekąsek.
Nowa dyrektorka w Coca-Cola HBC
W ciągu ostatnich pięciu i pół roku, Ruža Tomić Fontana pełniła funkcję dyrektorki generalnej w Coca-Cola HBC w regionie krajów adriatyckich, tj. Chorwacji, Bośni i Hercegowiny oraz Słowenii.
W tym czasie, wraz z zespołem, dokonała transformacji firmy, budując silne zaangażowanie wśród pracowników oraz z sukcesem wdrażając strategię 24/7 – polegającą na rozszerzeniu portfolio produktów na każdą porę dnia i okazję – szczególnie w kanałach HoReCa oraz dużych sieciach handlowych. Działania te zapewniły stabilny wzrost przychodów firmy i znaczący wzrost udziałów rynkowych Coca-Cola HBC na wszystkich trzech rynkach.
Sukces ten był możliwy dzięki bardzo bliskiej współpracy z partnerami biznesowymi i budowaniu kultury pracy zespołowej. Jej zaangażowanie i otwartość na innowacje zaowocowały uznanymi na rynku nowatorskimi rozwiązaniami dla klientów i konsumentów.
Kim jest Ruža Tomić Fontana?
Przed dołączeniem do Coca-Cola Hellenic Ruža Tomić Fontana zdobywała doświadczenie w marketingu strategicznym m.in. w trakcie swojej 5-letniej kariery w branży farmaceutycznej. Po dołączeniu do Coca-Cola Hellenic w 2002 roku pełniła kluczowe stanowiska zarządcze, m.in. dyrektorki sprzedaży w regionie Adria oraz dyrektorki marketingu w Chorwacji.
Od 2019 r. Tomić Fontana pełni również rolę prezeski zarządu w Amerykańskiej Izbie Handlowej w Chorwacji.
Nowa szefowa Coca-Cola HBC posiada tytuł magistra Wydziału Ekonomii ze specjalizacją w finansach, Uniwersytetu w Zagrzebiu. Ukończyła także Advanced Management Program w INSEAD – jednej z największych szkół zarządzania i biznesu na świecie.
Foto: Ruža Tomić Fontana (mat prasowe)