Joanna Suchner, DIAGEO: Rośnie zainteresowanie napojami o niskiej lub 0% zawartości alkoholu

Joanna Suchner, DIAGEO: Rośnie zainteresowanie napojami o niskiej lub 0% zawartości alkoholu

Polacy coraz bardziej świadomie spożywają alkohol, przekładając jakość ponad ilość. W rezultacie na znaczeniu zyskuje segment alternatyw dla trunków w postaci alkoholi 0,0%. Co o najnowszym trendzie mówi Joanna Suchner, Customer Activation Manager w DIAGEO?

Rośnie rola świadomego spożywania alkoholu

Wzrost ku lżejszym alkoholowym, a także tym pozbawionym procentów nabiera ostatnio wyjątkowo szybkiego tempa. Według raportu "IWSR Drinks Market Analysis", w 2022 roku globalna wartość napojów NoLo (czyli bezalkoholowych oraz o niskiej zawartości alkoholu) osiągnęła 11 mld dolarów, notując rok do roku 7% wzrost wartości.

Widać rosnące zainteresowanie napojami destylowanymi o niskiej lub 0,0% zawartości alkoholu. Jest to związane z trendami konsumenckimi, które niosą za sobą bardziej świadome spożycie alkoholu. Żyjemy szybko, jesteśmy aktywni, uprawiamy sport, spotykamy się z przyjaciółmi także w dni robocze.

Chcemy stawiać jakość nad ilość, cieszyć się ulubionymi smakami podczas spotkań także wtedy, kiedy nie planujemy lub nie możemy spożywać alkoholu. Destylaty 0% potrafią odtworzyć te doznania, dzięki temu mogą być świetną alternatywą dla popularnych softów.

Na przykład miłośnicy Gordon’s London Dry koktajlowy klasyk gin & tonic mogą przygotować z Gordon’s 0,0%. Wprowadziliśmy w Polsce także destylat 0,0% Seedlip, który wyśmienicie komponuje się w różnych koktajlach, oferujących lekko wytrawne smaki i 0% alkoholu.

Joanna Suchner, Customer Activation Manager DIAGEO

Foto: Joanna Suchner, Customer Activation Manager DIAGEO (mat. redakcji)

Reklama