Handel zagrał kolejny raz z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy [PODSUMOWANIE]

Handel zagrał kolejny raz z&nbspWielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy [PODSUMOWANIE]

Styczeń to każdego roku czas, w którym Polacy jednoczą się grając wspólnie z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy. W tym wyjątkowym okresie siły łączy także handel – w sklepach największych sieci stałe miejsce zajmują kolorowe puszki, a także dedykowane produkty sygnowane logiem WOŚP. 

31. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odbył się w niedzielę 29 stycznia 2023 roku. Choć liczniki jeszcze się nie zatrzymują, już teraz możemy mówić o kolejnym rekordzie. Na dzień 31 stycznia 2023 roku deklarowana kwota, jaką Polacy zebrali wspólnie z WOŚP na walkę z sepsą wynosi już ponad 154,6 mld zł, wobec około 136,6 mld zł w analogicznym czasie rok wcześniej.

Handel gra razem z WOŚP

W tegoroczną Orkiestrę, podobnie jak w latach ubiegłych, zaangażowało się wiele sieci handlowych. Od grudnia 2022 roku w ponad 3300 sklepów Biedronka pojawiły się kolorowe puszki WOŚP. Sieć wprowadziła także nowość – klienci mogli wpłacać datki przy kasie sklepowej. Jednocześnie w sprzedaży pojawiły się, znane już z 2021 roku, "czapki, które pomagają", a także szereg innych gadżetów sygnowanych logiem WOŚP, z których sprzedaży cały przychód zasili konto Fundacji na rzecz walki z sepsą. 

Razem z WOŚP grał w tym roku także Lidl, który angażuje się organizowane przez Jurka Owsiaka wydarzenie od 14 lat. Już pod koniec października na sklepowych półkach pojawiły się gadżety WOŚP. W grudniu dołączyły do nich zbiórki funduszy oraz specjalne aukcje charytatywne. 

Żabka, podobnie jak w ubiegłym roku, nie tylko rozpoczęła zbiórkę do znanych każdemu kolorowych puszek WOŚP, ale także umożliwiła swoim klientom przekazywanie datków na cele Fundacji poprzez żabkową walutę, jaką są Żappsy. Sieć rozpoczęła także licytację, w której można wygrać udział w reklamie Żabki.

Dziesiątki milionów dla walki z sepsą

Podczas tegorocznej zbiórki Biedronka i jej klienci zebrali w tym roku 6,9 mld zł, choć licznik nadal się zwiększa – gadżety WOŚP w dalszym ciągu są dostępne w sprzedaży, a do 12 stycznia potrwają aukcje internetowe sieci. Z kwoty prawie 7 milionów złotych przekazanej dla WOŚP większość środków pochodzi ze sprzedaży najnowszej kolekcji biedronkowych czapek, dostępnych tylko w Biedronce. 

Dziękujemy wszystkim klientom za to, że tak hojnie wsparli 31. Finał WOŚP w trakcie codziennych zakupów w naszych sklepach oraz ponad 80 tysiącom naszych pracowników, którzy stworzyli największy sztab tegorocznej Orkiestry. Po raz kolejny wspólnie udowodniliśmy, że mimo trudnych czasów, wszyscy mamy ogromne serca do pomagania. 

Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka

Wyniki tegorocznej zbiórki dla WOŚP ogłosił także Lidl. Sieć już po raz 14. zagrała z Finałem WOŚP w słusznej sprawie, tym razem przekazując na cel zbiórki aż 4 mln zł. W tym roku w sklepach Lidl Polska, poza specjalną zbiórką, odbyła się sprzedaż wyjątkowych gadżetów z serduszkiem WOŚP.

Firma po raz kolejny wzięła również udział w finałowych aukcjach charytatywnych. Na licytację trafiły: koszulka dla fanów e-sportu z autografami gamerów legendarnej "Złotej Piątki", dzień na planie zdjęciowym Kuchni Lidla, a także kolacja dla dwóch osób w restauracji Platter by Karol Okrasa – przygotowana i zaserwowana przez samego Szefa Kuchni. Kwoty zebrane w trakcie aukcji również zostaną przekazane na realizację celu 31. Finału.

To ogromne emocje. Gramy z Fundacją WOŚP już od 14 lat, każdego roku z jeszcze większym zapałem. Dziękuję klientom, którzy wspierali zbiórkę przy okazji codziennych zakupów, oraz całemu zespołowi Lidl Polska. Mimo inflacji i wojny za wschodnią granicą, pokazaliśmy wielką siłę, serca oraz solidarność. Jestem dumny z wyniku, jednak wyścig jeszcze się nie skończył. Mam nadzieję, że będziemy grali z Fundacją do końca świata i o jeden dzień dłużej.

Włodzimierz Wlaźlak, prezes zarządu Lidl Polska

Jak informuje Żabka, w ramach wszystkich działań sieci udało się natomiast zebrać ponad 2 mld zł na rzecz walki z sepsą. "Olbrzymie brawa dla naszych franczyzobiorców i ich pracowników za ich wielkie zaangażowanie i udostępnienie puszek w sklepach.👏  Dziękujemy też wszystkim naszym klientom za wpłaty i przelewanie żappsów przez aplikację. To dzięki Wam mogliśmy po raz kolejny wspomóc Orkiestrę w jej działaniach" – pisze sieć.


Foto: Grzegorz Adamek

Reklama