Dieta wegetariańska i wegańska z roku na rok zyskuje coraz więcej zwolenników. Przyczyniają się do tego także dyskonty, które cyklicznie rozbudowują ofertę z tego segmentu. Z danych, które udostępniło ALDI wynika, że klienci sieci w 2022 roku sięgali o 25% częściej po produkty marki własnej Gut Bio, oraz aż o 33% i 42% częściej po warzywa i owoce.
Trend produktów BIO widoczny w danych sprzedażowych ALDI
Reprezentatywne badanie przeprowadzone przez Kantar na zlecenie ALDI Nord i ALDI SÜD ujawniło, że 90% respondentów pozytywnie oceniło stosunek ceny do jakości wegańskiej oferty ALDI (suma odpowiedzi "raczej dobry" lub "bardzo dobry"). Jak podaje dyskonter, w czasie trwania promocji wzrost zainteresowania marki Gut Bio sięga nawet 100%.
Jak dodaje ALDI, z innych badań wynika, że ponad 90% respondentów w wieku 18-65 lat, którzy regularnie kupują wegańskie produkty, chciałoby prowadzić bardziej zrównoważony styl życia. Jednak tylko jeden na dziesięciu zdołał zmienić swoje zachowania zakupowe i konsumpcyjne.
Produkty wege oraz owoce i warzywa cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Potwierdzają to także dane sprzedażowe dyskontera. W 2022 roku klienci sieci sięgali o 25% częściej po produkty marki własnej Gut Bio. Jednocześnie wzrosła także popularność warzyw i owoców.
Oferta wege w ALDI
Dyskonter rozwija i poszerza asortyment produktów wege tak, aby klienci mogli zawsze kupić to, czego potrzebują do przyrządzenia potraw bezmięsnych. ALDI podaje również, że dostrzega rosnący trend zainteresowania bezmięsnymi alternatywami i zamiennikami.
Według danych sprzedażowych ALDI, najchętniej kupowanymi produktami marki Gut Bio są:
- Bio Napój owsiany 1L,
- Bio jogurt Naturalny,
- Bio jogurt owocowy,
- Bio napój migdałowy/kokosowy 1L.
Jakie warzywa królują w koszykach zakupowych klientów ALDI?
Jeśli natomiast chodzi o kategorię owoców i warzy, prym wiodą wśród klientów ALDI banany. Jak przyznaje Aurelia Raudzis, młodszy menadżer ds. kategorii, pojawiły się one na podium najczęściej kupowanych produktów w 2022 roku. "Na kolejnych miejscach znajdują się pomidory malinowe, papryka czerwona, mandarynki oraz cytryny również naszej marki własnej" – dodaje.
Według danych własnych ALDI, sprzedaż warzyw w 2022 r. podniosła się o 33%, natomiast owoców o 42%. Jak komentuje Aurelia Raudzis, może to sygnalizować zmieniające się trendy żywieniowe i wzrost świadomości dotyczący zdrowego odżywiania wśród Polaków.
Foto: mat. prasowe