Nestlé intensyfikuje działania na rzecz recyklingu. Już wszystkie polskie fabryki są zero-waste

Nestlé intensyfikuje działania na rzecz recyklingu. Już wszystkie polskie fabryki są zero-waste

Głównym celem klimatycznym Nestlé jest zmniejszenie emisji CO2 o połowę do 2030 roku i osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 roku. Firmy dąży do spełnienia tych deklaracji m.in. poprzez działania na rzecz recyklingu. 

Na ten moment wszystkie fabryki Nestlé zlokalizowane w Polsce są zero-waste. Oznacza to, że 100% ich odpadów trafia do odzysku. Jednocześnie firma stawiają także na opakowania nadające się do recyklingu, które pojawiają się w w przypadku produktów kolejnych marek. 

Polskie fabryki Nestlé są zero-waste 

Odpady z siedmiu zakładów Nestlé – w Kaliszu, Kargowej, Nałęczowie, Nowej Wsi Wrocławskiej, Rzeszowie, Lubiczu i Toruniu – w całości trafiają do przetworzenia. Podlegają recyklingowi, kompostowaniu i regeneracji, trafiają do biogazowni, a także są źródłem zielonej energii.

Firma intensywnie działa na rzecz ograniczania i przetwarzania odpadów. Nie tylko podczas produkcji, ale również na kolejnych etapach – kiedy produkty już opuszczą fabrykę. Jak komentuje Tomasz Korytkowski, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej, public affairs i ESG Nestlé Polska SA, firma dąży do tego, aby wszystkie opakowania nadawały się do ponownego wykorzystania lub recyklingu.

Szczególną rolę przywiązujemy do opakowań, dążąc do tego, aby wszystkie nadawały się do recyklingu lub ponownego wykorzystania. Dlatego inwestujemy w innowacyjne rozwiązania, ograniczamy zawartość tworzyw sztucznych, szerzej wykorzystujemy plastik z recyklingu, rezygnujemy z opakowań wielomateriałowych i popularyzujemy opakowania wielokrotnego użytku.

 Tomasz Korytkowski, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej, public affairs i ESG Nestlé Polska SA

Zwrot kapsułek Starbucks lub Nescafé

Przykładów działań na rzecz recyklingu jest w Nestle całkiem sporo... Kawowe marki Nescafé Dolce Gusto, Nespresso, Starbucks at home, które mają w ofercie produkty w kapsułkach, wprowadziły programy recyklingowe – umożliwiając klientom zwrot zużytych kapsułek. Te następnie przekazywane są do zakładu, który je przetwarza i zyskują nowe życie. Wydzielone z kapsułek fusy trafiają natomiast do biogazowni i są wykorzystywane jako źródło zielonej energii lub jako kompost.

W przypadku Nescafé Dolce Gusto w okresie styczeń-październik 2022 roku recyklingowi poddano ponad 20 ton kapsułek.

Szklane opakowania nadające się do recyklingu

Z kolei marka Gerber oferuje produkty żywnościowe dla najmłodszych dostępne m.in. w szklanych słoiczkach i butelkach, które w 100% nadają się do recyklingu. Dodatkowo, marka pracuje nad tym, aby do końca 2023 roku także tubki były zaprojektowane do recyklingu. Obecnie zmieniono już ich nakrętki – z kolorowych na bezbarwne, które znacznie łatwiej poddać recyklingowi.

Nałęczowianka wykonana w 50% z rPET

Nałęczowianka oferuje z kolei aż pięć formatów niegazowanej naturalnej wody mineralnej dostępnych w butelkach wykonanych w 50% z przetworzonego plastiku (tzw. rPET). Natomiast w przypadku Nał+, czyli linii napojów funkcjonalnych, wszystkie produkty są dostępne w opakowaniach 100% rPET, co oznacza, że są wykonane w 100% z materiału odzyskanego w wyniku recyklingu.


Foto: mat. prasowe

Reklama