Just Eat Takeaway.com, który w Polsce jest obecny pod marką Pyszne.pl, pokazał dane sprzedażowe za 2022 rok. Firma skupiła się w tym czasie na rentowności – poinformował dyrektor generalny Jitse Groen. W 2022 roku całkowita sprzedaż brutto platformy utrzymała się na podobnym poziomie, co rok wcześniej, mimo 9% spadku liczby zamówień.
Just Eat Takeaway.com notuje wzrosty sprzedaży mimo spadku liczby zamówień
Just Eat Takeaway.com dysponuje siecią około 680 tys. partnerów na całym świecie. Platforma, która w Polsce występuje pod nazwą Pyszne.pl, jest obecna m.in. w Ameryce, Wielkiej Brytanii oraz Europie. W 2022 roku zrealizowała łącznie 984,5 mln zamówień, wobec ponad miliarda zamówień w 2021 roku. Przełożyło się to na rokroczny spadek na poziomie 9%. Sam tylko czwarty kwartał roku Just Take Away.com zakończyło z 12% spadkiem liczby zamówień.
Jednocześnie firmie udało się utrzymać zbliżony do 2021 roku poziom sprzedaży, który w 2022 roku wyniósł 28,2 mld euro. Za największy udział w sprzedaży odpowiadały Południowa Ameryka (11,6 mld euro) oraz Południowa Europa (7,4 mld euro).
Koniec roku "na plusie"
"Skupienie się na rentowności zaowocowało istotną poprawą skorygowanej EBITDA" – komentuje Jitse Groen, dyrektor generalny Just Eat Takeaway.com. Firma po pierwszej połowie 2022 roku, którą zakończyła około 134 mln euro na minusie, odnotowała znaczną poprawę w drugim półroczy, kiedy zysk brutto wyniósł 150 mln euro.
Podczas całego 2022 roku Just Take Away.pl, dzięki wyższej średniej wartości transakcji oraz dodatnim zmianom kursów walut wypracowało zysk na poziomie 16 mln euro, wobec liczącej 350 mln euro straty w 2021 roku.
W kierunku rentowności
Firma w dalszym ciągu będzie koncentrować się na rentowności. W 2023 roku spodziewa się zysku na poziomie 224 mln euro. Jak zaznaczono prognoza uwzględnia "inwestycje w branże spożywcze i nieżywnościowe, inflację kosztów wynagrodzeń, a także niepewne otoczenie makroekonomiczne".
Foto: Just Eat Takeaway.com (biuro prasowe)