Megasam24 rozpycha się na rynku e-grocery. Dokonał już czterech akwizycji i ma apetyt na więcej

Megasam24 rozpycha się na rynku e-grocery. Dokonał już czterech akwizycji i ma apetyt na więcej

Megasam24 to supermarket online, który zaistniał w Warszawie w lipcu 2020 roku. Od tamtego czasu firma zwiększyła zasięg na całą Polskę i dokonała czterech akwizycji z branży e-grocery. Łączne obroty z serwisów w 2022 roku przekroczyły 12 mln zł, a cel na 2023 rok jest jeszcze ambitniejszy.

Megasam24 w Polsce. Wszystko zaczęło się w 2020 roku...

Supermarket online Megasam24 rozpoczął swoją działalność w lipcu 2020 roku, czyli po pierwszej fali pandemii, kiedy e-grocery zyskiwało na popularności. Najpierw sklep online był dostępny jedynie w Warszawie. Podczas pierwszego roku działalności, twórca e-marketu, Dariusz Krzysztoporski zainwestował w serwis internetowy oraz bazę magazynową i logistyczną prawie 1 mln zł. 

Po 1,5 roku Megasam24 miał już w ofercie 10 000 produktów i zrealizował 20 000 zamówień, a sam rok 2021 zamknął rocznym obrotem na poziomie bliskim 4 mln zł. Obecnie firma zatrudnia prawie 40 pracowników. W tym czasie średnia wartość koszyka wzrosła do 300 zł.

Na tym jednak nie koniec historii. Na początku 2022 roku Megasam24 rozszerzył obsługę zakupów na cały kraj, z wysyłką następnego dnia roboczego po dokonaniu zamówienia. Dzięki akwizycjom, firmie udało się wyjść z dostawą na całą Unię Europejską. W 2022 roku obroty z serwisów przekroczyły 12 mln zł. Firma planuje zwiększyć je w 2023 roku do poziomu 18 mln zł.

Cztery akwizycje z rynku e-grocery

W ostatnim czasie Megasam24 dokonał czterech akwizycji. Na przełomie 2021 i 2022 roku kupił A2A-Market.pl oraz iJest.pl. W październiku przejął zorganizowaną część przedsiębiorstwa PolskiKoszyk.pl. A już w kolejnym miesiącu połączył się z Yesha.com.pl.

Wszystkie działania konsolidacyjne pozwoliły na zwiększenie asortymentu z 10 tysięcy do 30 tysięcy pozycji, a ponadto rozszerzenie bazy klientów do 140 tysięcy.

Akwizycje z ostatniego roku pozwoliły nam na realizację strategicznych celów związanych z rozwojem skali biznesu. W rezultacie powstał internetowy supermarket, który ma na swoim koncie obsługę ponad 250 tysięcy zamówień. Dodatkowo, dzięki przejęciu Polskiego Koszyka od 1 października dostarczamy produkty w całej Unii Europejskiej. Włączenie baz klientów i asortymentu Polskiego Koszyka przynosi też wzrost liczby zamówień do 50 tysięcy rocznie i potrojenie przychodów do kwoty ponad 12 mln.

Dariusz Krzysztoporski, twórca i prezes Megasam24

Megasam24 konsoliduje rynek e-grocery

Po boomie pandemicznym na zakupy online artykułów spożywczych i chemii gospodarczej rynek przez cały ostatni rok stabilizował się. Kolejne młode serwisy uruchomione na fali lockdownu wycofywały się z rynku. Z kolei duże sieci supermarketów ugruntowały swoją pozycję w internecie, docierając do klientów poza największymi miastami.

Wzrosty nie są już tak imponujące jak na początku 2020 roku, jednak w sumie ostatnie dwa lata to i tak gigantyczny skok wobec 2019 roku. Gdy część z mniejszych e-sklepów zaczęła stopniowo wychodzić z rynku, my postawiliśmy na konsolidację, marketing i wzrost skali biznesu. Na te cele przeznaczyliśmy w sumie 3 mln zł. Wszystkie inwestycje postanowiliśmy sfinansować ze środków własnych.

Dariusz Krzysztoporski, twórca i prezes Megasam24

Megasam24 w miesiąc dostarczył zamówienia za ponad milion zł

Za firmami e-grocery jeden z dwóch w skali roku najgorętszych okresów dla branży – Boże Narodzenie, skutkujące zapełnieniem w 100% możliwości logistycznych e-sklepów.

Wielkość sprzedaży w grudniu zależy w większym stopniu od mocy przerobowych sklepów. W samym grudniu 2022 Megasam24 wraz z Polskim Koszykiem i pozostałymi przejętymi serwisami zrealizował zamówienia na łączną kwotę ponad 1 mln zł.

Plan na 2023 rok: rekordowe przychody i wolumen zamówień

Megasam24 nie spoczywa na laurach i planuje dalszy intensywny rozwój. Jak zapowiada prezes firmy, w 2023 roku Megasam24 chce przekroczyć wolumen 70 tys. zamówień rocznie i 18 mln przychodów. Firma skupi się na dalszych akwizycjach, ale także wzroście organicznym.

Na te wartości będą się składać korzyści z dokonanych konsolidacji, ale dodatkowo 20-30% będzie stanowił wzrost organiczny. Jeśli powiodą się przygotowania do uruchomienia działu HoReCa, przychody mogą wzrosnąć nawet do 20 mln zł. Naszym celem na bieżący rok jest także ostateczne osiągnięcie rentowności biznesu. To realne założenie, ponieważ obecnie jesteśmy blisko progu. Nie wykluczam też kolejnych akwizycji.

Dariusz Krzysztoporski, twórca i prezes Megasam24

Foto: mat. prasowe

 

Reklama