Mionetto Prosecco bije kolejne sprzedażowe rekordy. Wszystko wskazuje na to, że ten rok także będzie należał do włoskich bąbelków. To trend nie tylko polski, ale i ogólnoświatowy.
Mionetto Prosecco numer jeden na polskim rynku, jeśli chodzi sprzedaż. Według danych NielsenIQ, należąca do Henkel Freixenet Polska marka rośnie trzykrotnie szybciej od całej kategorii prosecco.
Mionetto nie spoczywa na laurach
Gdy osiem lat temu Mionetto wchodziło na polski rynek, było marką zupełnie nieznaną polskiemu konsumentowi. "Byliśmy prekursorami w tej kategorii, dlatego od samego początku prowadziliśmy niestandardową komunikację na wielu płaszczyznach" – wspomina Hanna Hausman i zapowiada, że 2023 rok będzie także bogaty w szereg działań marketingowych.
Mionetto Prosecco
Piwnice Mionetto założone zostały w 1887 roku przez pasjonata winiarstwa – Francesco Mionetto w sercu regionu Conegliano-Valdobbiadene w Wenecji Euganejskiej. Mionetto wyróżnia się wyrazistym, owocowo-kwiatowym aromatem. To wino praktycznie na każdą okazję. Idealne do owoców morza, ryb, drobiu czy deserów. Doskonałe w roli aperitifu.
Linia Mionetto Prosecco składa się z kilku formatów – w sprzedaży dostępne są butelki pojemnościach:
- 0,2 l,
- 0,375 l,
- 0,75 l,
- 1,5 l.
Na sklepowych półkach – oprócz klasycznego – można znaleźć także Mionetto w wersji rosé, biologico oraz 0%.
Wina musujące będą rosły
Jak przyznaje Tomasz Potrzebowski, ekspert rynku wina w firmie Henkell Freixenet Polska, "to, co najważniejsze w kategorii win musujących, dzieje się dziś właśnie w kategorii prosecco".
Dane: Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food) Sprzedaż wartościowa, Sprzedaż wolumenowa, w okresach w31 2020 – w 30 2021 oraz w31 2021 – w30 2022, w kategorii: Wina musujące segment: Prosecco
Foto: StockAdobe(volff)