"Artur przyszykuj kadzidło" na TikToku Żabka Polska

"Artur przyszykuj kadzidło" na TikToku Żabka Polska

Jest 17 stycznia. Ostatni TikTok na profilu Żabka Polska wygenerował prawie 9% wszystkich polubień konta. Mowa o 9 sekundowym klipie przedstawiającym odwiedziny wirtualnej Żabki w Robloxie.

Pod TikTokiem przybywa komentarzy. Minął dzień od publikacji, a licznik wybija ich 7,5 tys. Udostępnień prawie 10 tys. Skąd fenomen tej krótkiej realizacji?

Digital marketing w erze ciągłych zmian

W szybko zmieniającym się świecie i otoczeniu rynkowym coraz ważniejsze staje się odpowiednio szybkie reagowanie na panujące trendy i wydarzenia. Żabka Polska zdaje się dobrze wyczuwać aktualne tematy, którymi żyją, i o których mówią na co dzień najmłodsi klienci sieci. 9 sekundowe nagranie to komentarz do ostatnich wydarzeń jakie miały miejsce w świecie Robloxa, czyli gry multiplayerowej, w której w otwartym świecie gracze sami kreują otaczające ich środowisko.

Na jednym z serwerów powstała wirtualna Żabka. Sklep wygląda, jak na estetykę świata przystało, dosyć topornie, ale nie brakuje mu szyldów zewnętrznych (z czego jeden to nawet neon), plakatów z aktualnymi promocjami czy strefy kasy w odpowiednim, zielonym kolorze.

Dlaczego klip na TikToku jest tak popularny?

Za kasą w entuzjastycznych podskokach wita użytkownik o niku thelubb12. Fenomen popularności TikToka jednak tkwi w wypowiedzianej frazie: "Artur, przyszykuj kadzidło", która nawiązuje do informacji o organizowanych przez graczy Robloxa tzw. mszach uroczystych. Wydarzenia te już w ubiegłym roku streamował użytkownik YouTuba o nazwie @lesiotrans5896, na którego kanale wciąż są dostępne do obejrzenia. Nagrania trwają od ok. 40 do 170 minut i przedstawiają wydarzenia do złudzenia przypominające chrześcijańskie msze święte oraz inne obrzędy. W role duchownych i ministrantów wcielają się nastolatkowie.

Korzystając z virala

W ostatnich dniach transmisje zyskały grono nowych odbiorców. Treści stają się viralem, a temat cyfrowych mszy świętych jest coraz szerzej komentowany przez media, głównie internetowe. Na fali popularności tematu, swój komentarz dodała Żabka Polska na oficjalnym koncie TikTokowym w formie 9 sekudnowego nagrania, w którym podczas wypowiadanych słów "Artur, przyszykuj kadzidło" pojawia się napis "artur przyszykuj hotdoga". To nawiązanie do jednego z popularniejszych fragmentów streamów mszy uroczystych. Fragment ten bowiem w trafny sposób opisuje klimat wydarzeń z Robloxa.

Zobacz TikToka Żabki.

TikTok Żabka Polska z dnia 16 stycznia 2023 r.

Przykłady nagrań (styczeń 2023):

 

Reklama