Marka KitKat ogłosiła pierwszy pilotaż papierowych opakowań nadających się do recyklingu. Obejmie kultową edycję batonów.
Pilotażowy projekt opakowań papierowych dla KitKat to kolejny pozytywny krok w dążeniu Nestle do wykorzystania innowacji w celu spełnienia zobowiązań w zakresie opakowań. Nestlé postawiło sobie za cel zmniejszenie zużycia pierwotnych tworzyw sztucznych o jedną trzecią do 2025 r.
KitKat w papierowym opakowaniu
Pilotaż obejmie terytorium Australii. Papierowe opakowania batonów KitKat Nestle wyprodukuje w ramach wyłącznej współpracy z lokalnym sprzedawcą detalicznym, siecią Coles. Obecnie mowa o ponad ćwierć milionie batonów w papierowych opakowaniach.
Na pilotażowych opakowaniach wykonanych z papieru znajduje się kod QR, który konsumenci będą mogli zeskanować, aby wyrazić swoją opinię i podzielić się cennymi opiniami o testowanym rozwiązaniu.
Jak powstało papierowe opakowanie dla KitKat?
Jak informuje Nestle, adaptacją oraz testami papierowego opakowania zajęli się specjaliści od opakowań z Centrum Badań i Rozwoju Produktów Cukierniczych Nestlé w Yorku w Wielkiej Brytanii. Ich zadaniem było także dostosowanie go do użytku w zmodyfikowanym sprzęcie do szybkiego pakowania.
Foto: Biuro prasowe Nestle