Nestle testuje papierowe opakowania dla marki KitKat

Marka KitKat ogłosiła pierwszy pilotaż papierowych opakowań nadających się do recyklingu. Obejmie kultową edycję batonów. 

Pilotażowy projekt opakowań papierowych dla KitKat to kolejny pozytywny krok w dążeniu Nestle do wykorzystania innowacji w celu spełnienia zobowiązań w zakresie opakowań. Nestlé postawiło sobie za cel zmniejszenie zużycia pierwotnych tworzyw sztucznych o jedną trzecią do 2025 r.

KitKat w papierowym opakowaniu

Pilotaż obejmie terytorium Australii. Papierowe opakowania batonów KitKat Nestle wyprodukuje w ramach wyłącznej współpracy z lokalnym sprzedawcą detalicznym, siecią Coles. Obecnie mowa o ponad ćwierć milionie batonów w papierowych opakowaniach.

Na pilotażowych opakowaniach wykonanych z papieru znajduje się kod QR, który konsumenci będą mogli zeskanować, aby wyrazić swoją opinię i podzielić się cennymi opiniami o testowanym rozwiązaniu.

Jesteśmy dumni z tego, że jako pierwszy kraj na świecie wypróbowaliśmy KitKat w opakowaniach papierowych, co jest ważnym krokiem w kierunku zmniejszenia zużycia pierwotnego plastiku. Przy wszystkich innowacjach w zakresie opakowań naszym priorytetem jest zapewnienie, że dostarczamy ten sam pyszny KitKat z kremową czekoladą i chrupiącym wafelkiem.

Chris O'Donnell, dyrektor generalny ds. wyrobów cukierniczych i przekąsek Nestlé Oceania

Jak powstało papierowe opakowanie dla KitKat?

Jak informuje Nestle, adaptacją oraz testami papierowego opakowania zajęli się specjaliści od opakowań z Centrum Badań i Rozwoju Produktów Cukierniczych Nestlé w Yorku w Wielkiej Brytanii. Ich zadaniem było także dostosowanie go do użytku w zmodyfikowanym sprzęcie do szybkiego pakowania.

Badamy różne rodzaje alternatywnych rozwiązań w zakresie opakowań dla naszych wyrobów cukierniczych. Dla KitKat wyzwaniem było znalezienie odpowiedniego opakowania papierowego o wysokim poziomie właściwości barierowych, aby odpowiednio chronić czekoladę. Musieliśmy zachować idealną równowagę między kultowym chrupiącym wafelkiem a gładką czekoladą, którą ludzie znają i kochają, jednocześnie zapewniając, że opakowanie nadaje się do recyklingu w strumieniu papieru.

Louise Barrett, dyrektor Centrum Technologii Produktów Cukierniczych Nestlé w Yorku

Foto: Biuro prasowe Nestle

Reklama