Żabka Nano w USA? Detalista pojawił się ze swoim innowacyjnym rozwiązaniem na konferencji NRF 2023 Retail’s Big Show w Nowym Jorku – największej na świecie imprezie wystawienniczej dla firm z branży handlu detalicznego. "(...) to dla nas nie tylko szansa na nawiązanie nowych partnerstw, ale także możliwość zaprezentowania Żabki jako jednej z najbardziej innowacyjnych na świecie firm z branży handlowej" – komentuje Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Future.
Grupa Żabka pojawiła się na evencie na zaproszenie firmy Microsoft, która została jednym z ponad 800 wystawców. Prezentowany w trakcie NRF autonomiczny sklep Żabka Nano dostępny jest dla zarejestrowanych uczestników targów od 15 do 17 stycznia br.
Żabka Nano w USA
Pierwszy sklep Żabka Nano powstał w czerwcu 2021 roku w Poznaniu. Obecnie Grupa Żabka zarządza największą siecią sklepów autonomicznych w Europie, która liczy ponad 50 placówek. Pierwszy sklep, co prawda podglądowy, ale pojawił się także w Stanach Zjednoczonych.
Sklep autonomiczny Żabka Nano został zaprezentowany na stanowisku Microsoft podczas konferencji NRF Retail's Big Show, czyli jednego z z najważniejszych wydarzeń dla przedstawicieli świata handlu detalicznego.
Prezentowany w trakcie NRF autonomiczny sklep Żabka Nano dostępny jest dla zarejestrowanych uczestników targów od 15 do 17 stycznia br.
Żabka przykładem tranformacji cyfrowej
Żabka Nano jest unikalnym w skali świata przedsięwzięciem, które jest połączeniem sklepu fizycznego z cyfrowym. Innowacyjny koncept, pozwala na szybkie zakupy bez kasjerów, kolejek i gotówki, jest precyzyjnie dostosowany do charakteru lokalizacji oraz profilu klientów.
Sklepy działają w kilku formatach, takich jak: samodzielne kontenerowe automaty sprzedażowe, tradycyjne punkty brick-and-mortar czy store-in-the-store. Każdy z nich wykorzystuje technologię opracowaną w ścisłej współpracy z amerykańską firmą technologiczną AiFi i wykorzystuje platformę Microsoft Azure.
Przedstawiciele Grupy Żabka o transformacji cyfrowej, jaka trwa w sieci od 2016 r., rozmawiali także podczas części merytorycznej konferencji w USA.15 stycznia Tomasz Blicharski opowiadał m.in. o koncepcie Żabka Nano w trakcie sesji BIG Ideas "Resilient retail. Achieve more with Microsoft Cloud for Retail". Sesję poprowadziła Shelley Bransten, Global Corporate Vice President, Retail & Consumer Goods Industries w Microsoft.
Foto: mat. prasowe