Franczyza fundamentem rozwoju Grupy Muszkieterów. Właściciel sieci Intermarche i Bricomarche we wrześniu 2022 roku ruszył z nową platformą komunikacji tego modelu współpracy. Jak podkreśla, rok 2022 był dla Muszkieterów czasem intensywnej transformacji franczyzy. Co się wydarzyło?
Franczyza w Grupie Muszkieterów – podsumowanie 2022 roku
Obecnie Grupa Muszkieterów zrzesza 475 niezależnych przedsiębiorców, z czego 242 jest właścicielami supermarketów Bricomarché, a 233 sklepów Intermarché. Tylko na przestrzeni 12 miesięcy 2022 roku do Muszkieterów dołączyło 15 nowych franczyzobiorców.
Niemal połowa (46%) to osoby wśród grupy przystępujących stanowią pary, małżeństwa lub związki partnerskie. 54% to z kolei single. Najwięcej kandydatów, bo ponad 30%, pochodzi z województwa wielkopolskiego. Drugie z kolei jest województwo mazowieckie, z którego wywodzi się niespełna 20% zrekrutowanych do Grupy Muszkieterów.
W 2 przedsiębiorstwach Intermarché kierowanie sklepem przeszło z rodzica na jego potomka, co potwierdza rodzinny charakter działalności Muszkieterów. Najkrótszy proces rekrutacyjny zajął niespełna 3 miesiące, a kandydaci chętni na podjęcie współpracy pochodzili w 75% z wewnątrz struktur Grupy, a w 25% z zewnątrz.
Liczby te pokazują, że Grupa Muszkieterów wzbudza zaufanie zarówno wśród osób bardzo dobrze znających zasady jej funkcjonowania, jak i tych, którzy takiej wiedzy na samym początku relacji jeszcze nie posiadają.
Franczyza z Grupą Muszkieterów. Jak to działa?
Jak otworzyć własny sklep Intermarche lub Bricomarche? Grupa Muszkieterów stworzyła model franczyzy, do którego może dołączyć każda osoba wykazująca cechy przedsiębiorcy i posiadająca środki finansowe niezbędne do rozpoczęcia działalności gospodarczej.
W ubiegłym roku Grupa wprowadziła dodatkową nowość do oferowanego modelu. Jest nią strategia przyłączeń, umożliwiająca nowe, elastyczne i atrakcyjne formy współpracy franczyzowej dla przedsiębiorców, którzy prowadzą już swoje sklepy, jednak chcą kontynuować swój biznes pod jednym z szyldów Grupy. Pierwszy sklep przyłączony "Pod Znak" został otwarty w listopadzie.
W ubiegłym roku Grupa uruchomiła także nowe programy rozwojowe dla swoich franczyzobiorców oraz nową platformę do komunikacji franczyzy. Programy Akademia Przedsiębiorczości Muszkieterów oraz Praktycy dla Praktyków mają na celu wzmacnianie kompetencji zawodowych franczyzobiorców, którzy prowadzą swoje sklepy lub są na drodze do otwarcia własnego biznesu, a także wymianę wiedzy, doświadczenia i unikalnych rozwiązań między nimi.
We wrześniu wystartowała również nowa platforma komunikacji modelu franczyzowego Grupy Muszkieterów. Jej celem jest zachęcenie Polaków do podjęcia się własnej działalności i dołączenie do franczyzobiorców zrzeszonych w Grupie Muszkieterów. Dzięki digitalizacji procesu, portal znacznie upraszcza i przyśpiesza przebieg rekrutacji przyszłych przedsiębiorców.
Jaki jest wkład własny w sklep franczyzowy Intermarche?
Podstawowym warunkiem przystąpienia do sieci franczyzowej jest wkład własny. W przypadku Grupy Muszkieterów mowa o minimalnej kwocie w wysokości 400 tys. zł. "Kwota ta stanowi kapitał zasilający spółkę franczyzobiorcy, która zarządza supermarketem o wielomilionowych obrotach" – wyjaśnia firma.
Jak dodano, wkład własny w sklep nie jest opłatą licencyjną ani żadną inną opłatą na rzecz Grupy. Jak wyjaśniają Muszkieterowie, to kapitał początkowy niezbędny do uruchomienia działalności, który od początku pracuje na wyniki prowadzonej spółki.
Foto: mat. prasowe