Starbucks będzie testować produkty wytworzone z własnych fusów kawowych

Starbucks będzie testować produkty wytworzone z własnych fusów kawowych

Marka Starbucks współpracuje z polskim startupem Ecobean, który opracował technologię pozwalającą na zmianę fusów po kawie w zrównoważone materiały. Firma startuje właśnie z projektem Circular Coffee, który przybliży całą branżę o kolejny krok do bardziej zrównoważonej produkcji i gospodarki obiegu zamkniętego. 

We współpracy z operatorem marki Starbucks w Polsce, AmRest, Ecobean już od niemal dwóch lat opracowuje innowacyjne technologie przetwarzania fusów.

Kolejna faza projektu

Współpraca marki Starbucks w Polsce z Ecobean, startupem wywodzącym się z Politechniki Warszawskiej, trwa już od 2021 roku. Starbucks dostarcza do Ecobean zużyte fusy kawowe z warszawskich kawiarni.

Startup, który niedawno z powodzeniem zamknął rundę finansowania, rozpoczyna obecnie następną fazę projektu Circular Coffee, który ma na celu wdrożenie przełomowej technologii recyklingu odpadów kawowych w wysokiej jakości zrównoważone surowce. Ecobean planuje także budowę Centrum Technologicznego, które ma przetwarzać aż 1000 ton odpadów rocznie. 

Zastosowanie różnych procesów chemicznych i biotechnologicznych umożliwia nam przetworzenie prawie 100% kawowych fusów na pięć produktów handlowych biologicznego pochodzenia: olej kawowy, ekstrakt antyoksydantów, kwas mlekowy, dodatki białkowe oraz ligninę. W produkcji zapewniamy bardzo niski ślad węglowy, a dodatkowo ograniczamy ilość fusów zalegających na wysypiskach i emitujących gazy cieplarniane.

Maciej Majchrowicz, członek zarządu Ecobean, odpowiedzialny za rozwój

Współpraca z Ecobean to to jedna z wielu inicjatyw, poprzez które Starbucks spełnia swój cel stania się marką pozytywną pod względem zasobów.

Od początku wspieramy projekt, dlatego cieszymy się sukcesem polskiego startupu i jego planami wdrożenia technologii waloryzacji odpadów kawowych w zrównoważone surowce. W Starbucks Polska zawsze szukamy nowych sposobów na ponowne wykorzystanie surowców, w tym fusów kawowych  i cieszymy się, że będziemy pierwszą marką w Polsce, która przetestuje nowe, innowacyjne produkty wytworzone z własnych odpadów.

Paula Chudzińska, brand manager marki Starbucks w Polsce

Fot.: mat. prasowe
 

Reklama