Aldi ma za sobą rekordowy grudzień. Dyskont pochwalił się danymi z UK

Aldi ma za sobą rekordowy grudzień. Dyskont pochwalił się danymi z UK

Handel w Wielkiej Brytanii ma za sobą rekordowy grudzień. Co prawda w trakcie świątecznej gorączki zakupowej ilość kupowanych przez konsumentów produktów spożywczych spadła o 1%. Jednak mimo tego, wartościowo sprzedaż wzrosła o 9,4%. Tendencję potwierdzają także dane sprzedażowe posiadającej w Wielkiej Brytanii ponad 990 sklepów sieci Aldi. 

We wrześniu 2022 roku Aldi trafił do pierwszej czwórki sieci handlowych w Wielkiej Brytanii. Najwyraźniej sieć nie spoczywa na laurach i w dalszym ciągu zabiega o klientów. Pokazują to grudniowe dane sprzedażowe, według których dyskonter ma za sobą rekordowy miesiąc.

Aldi UK z rekordową grudniową sprzedażą

Po raz pierwszy w historii, grudniowa sprzedaż Aldi UK przekroczyła granicę 1,4 mld funtów. Nałożył się na to okres świąteczny, a także Mistrzostwa Świata w piłce nożnej. W tym czasie sprzedaż w sklepach dyskontera wzrosła o 26% w zestawieniu rok do roku.

Jak informuje Aldi UK, w grudniu 2022 roku odnotowano silny wzrost sprzedaży świeżego mięsa – w przypadku drobiu i wieprzowiny mowa nawet o 28% wzroście, a także schłodzonych deserów i świeżych serów – odpowiednio o prawie 30% oraz 50%. 

Święta połączone z Mundialem

W danych sprzedażowych sieci widać także Mundial. W grudniu sprzedaż przekąsek, takich jak chipsy czy orzechy, wzrosła o ponad 40%. "W tym roku Boże Narodzenie było poświęcone rodzinie i piłce nożnej, ponieważ ludzie zebrali się, aby świętować w sposób, jakiego nie cieszyliśmy się od lat" – komentował Giles Hurley, dyrektor generalny Aldi w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Jak prezentują się grudniowe zakupy brytyjczyków w liczbach? Łącznie klienci sklepów Aldi kupili ponad 48 milionów pasztecików, 38 milionów wieprzowiny i ponad 1700 ton kiełków w tygodniach poprzedzających Boże Narodzenie.

Inflacja napędza sprzedaż na Wyspach

Według danych Kantar, grudniowa sprzedaż artykułów spożywczych w Wielkiej Brytanii była wyższa o 9,4% względem analogicznego okresu rok wcześniej i osiągnęła rekordowy poziom wynoszący 12,8 mld funtów. Jednocześnie sprzedaż wolumenowa, liczona ilością kupowanych produktów, spadła o 1% rok do roku.

Wzrost sprzedaży w dużym stopniu napędzany mógł być zatem wzrostem cen produktów spożywczych. Jak przypomina Kantar, inflacja cen artykułów spożywczych wyniosła w tym czasie 14,4%. 


Foto: mat. prasowe

Reklama