Co czeka marketing lojalnościowy w 2023 roku? Znamy kluczowe wnioski z raportu Loyalty Trends 2023

Co czeka marketing lojalnościowy w 2023 roku? Znamy kluczowe wnioski z raportu Loyalty Trends 2023

​Open Loyalty, wiodący dostawca rozwiązań lojalnościowych, opublikował swój raport Loyalty Trends 2023. To już trzecia edycja corocznego zestawienia najważniejszych branżowych trendów. W oparciu o odpowiedzi 100 specjalistów ds. marketingu lojalnościowego, od dyrektorów programów lojalnościowych po menedżerów i konsultantów, raport prezentuje odpowiedzi na kluczowe dla rynku pytania.

Jakie wyzwania czekają marketerów lojalnościowych w 2023 roku?

Podobnie jak w ubiegłym roku, poprawa Customer Lifetime Value, pozyskiwanie klientów i ograniczenie ich utraty (tzw. Customer churn) pozostały najważniejszymi wyzwaniami na kolejny rok. Respondenci często wskazywali również kryzys finansowy jako czynnik, który może mieć wpływ na decyzje inwestycyjne.

Jakie są najważniejsze krótkoterminowe i długoterminowe trendy dla branży?

Jeśli chodzi o trendy na najbliższe 2-3 lata, jako jedne z najważniejszych wskazano grywalizację, nagrody oparte na dostarczaniu doświadczeń oraz analitykę predykcyjną. Powyższe respondenci wskazali również jako te w które faktycznie planują zainwestować w kolejnym roku, z wyjątkiem automatyzacji marketingu zastępującej analitykę predykcyjną.

Jednymi z największych niespodzianek w tegorocznym raporcie była deprecjacja części zeszłorocznych kluczowych trendów, takich jak aplikacje mobilne i płatności mobilne, co by wskazywało na zmianę priorytetów lub zmianę przekonań dotyczących tego, co zapewnia najlepszy zwrot z inwestycji w niepewnych czasach.


W badaniu wzięli udział między innymi eksperci z Virgin Atlantic, Visa, Mastercard, British Airways, Disney, P&G, BP, Shell, IKEA, Vodafone, Sephora, P&G, Tesco, L'Orèal, Harrods, Harvey Nichols, Lego, Marriotta i wielu innych.


Foto: StockAdobe(dusanpetkovic1)

 

Reklama