39% Polaków zdarza się wyrzucić jedzenie po świętach. Carrefour apeluje: "Stop marnotrawstwu"

39% Polaków zdarza się wyrzucić jedzenie po świętach. Carrefour apeluje: "Stop marnotrawstwu"

32% badanych planuje przeznaczyć na jedzenie świąteczne od 300 do 500 złotych. Prawie połowa (48%) zamierza przygotować na świąteczny stół mniej niż 12 potraw, przy czym aż 63% z tych osób kieruje się chęcią niemarnowania żywności – wskazują wyniki najnowszego badania wykonanego na zlecenie Too Good To Go. Aby zredukować efekt świątecznych zakupów na domowy budżet, aż 47% Polaków deklarowało, że będzie szukać promocji. 33% stwierdziło, że będzie wybierać zamienniki i tańsze produkty.

39% Polaków deklaruje, że zdarza się im wyrzucać jedzenie po Świętach Bożego Narodzenia. Jednocześnie 61% respondentów planuje w trakcie tegorocznych Świąt zwracać większą uwagę na kwestię niemarnowania jedzenia. Najważniejszymi powodami takiej decyzji są rosnące ceny (69%) oraz większa wiedza na temat niemarnowania żywności (48%).

Carrefour apeluje o niemarnowanie żywności

Walka z marnowaniem żywności jest jednym z filarów zrównoważonego rozwoju Carrefour w Polsce. Nieprzerwanie od 2013 roku firma prowadzi długoterminowy program "STOP marnotrawstwu", w ramach którego inicjowane i realizowane są projekty, które pomagają przeciwdziałać marnowaniu żywności, a także podpowiadają klientom jak mądrze robić zakupy, czyli kupować tyle ile potrzebujemy i oszczędzać pieniądze. W czasach wysokiej inflacji ma to także istotny wymiar ekonomiczny.

Współpraca Carrefour z Too Good To Go

Trwa już trzeci rok współpracy sieci Carrefour z aplikacją Too Good To Go w zakresie walki z marnowaniem żywności. Carrefour dołączył do grona Too Good To Go jako pierwsza sieć handlowa w Polsce. Sieć oferuje swoim klientom za pośrednictwem aplikacji Too Good To Go paczki-niespodzianki z nadwyżkami niesprzedanej, pełnowartościowej żywności.

Dzięki tej inicjatywie, przez pierwsze dwa lata partnerstwa klientom sklepów Carrefour udało się uratować już ponad 629 000 paczek z produktami spożywczymi! To równowartość 1 570 000 CO2, czyli tyle, ile wygenerowałoby 310 lotów dookoła świata. 

Paczki od Carrefour w Too Goo To Go. Co w środku?

W paczkach-niespodziankach od Carrefour najłatwiej trafić na "paczki mix", czyli takie, w których znajdują się warzywa, owoce, pakowane wędliny i nabiał, pieczywo oraz jajka. To aż 87% oferowanej żywności w Too Good To Go. Co dziesiąta uratowana paczka to opcja wegetariańska, która zawiera pasty kanapkowe, sałaty cięte i tofu. Około 2% to same owoce i warzywa, zaś 1,5-% to paczki z produktami "ready to eat" – kanapki, ciastka, musli, panini, zupy i zapiekanki.

Poprzez nasze działania przyczyniamy się do zmniejszenia marnowania żywności i dajemy naszym klientom możliwość przyłączenia się do naszych inicjatyw. Od początku naszej działalności w Polsce zrealizowaliśmy wiele projektów, które pomagają przeciwdziałać marnowaniu żywności. “Możemy kupować mądrze” to hasło, którym posługujemy się nie bez przyczyny. To zachęta dla naszych klientów, aby podczas zakupów kierowali się rozsądkiem. Kupując tyle ile potrzebujemy możemy zmniejszyć nasz wpływ na środowisko, jednocześnie oszczędzając pieniądze.

Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor Działu Rozwoju Sprzedaży w Carrefour Polska

Wsparcie Organizacji Pożytku Publicznego

Co jeszcze w kwestii niemarnowania żywności robi Carrefour Polska? Firma aktywnie wspiera organizacje pozarządowe w ich działaniach na rzecz zmniejszenia ubóstwa i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu jako część swojej strategii zrównoważonego rozwoju.

W 2021 roku, zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności, Carrefour przekazał organizacjom pożytku publicznego produkty o łącznej wartości 4 milionów 173 złotych, które następnie zostały rozdysponowane jako pełnowartościowe posiłki dla najuboższych i najbardziej narażonych na trudną sytuację życiową ludzi w naszym kraju.

 

Refillomaty w sklepach Carrefour

Carrefour jako pierwsza sieć handlowa w Polsce wprowadził możliwość zakupu produktów na wagę do własnych opakowań klientów. Pozwala to nie tylko na eliminację ilości opakowań plastikowych, ale także na zakup produktów w dowolnej wybranej przez klienta ilości, co dodatkowo wspiera przeciwdziałanie marnowaniu jedzenia.

Podobną funkcję spełniają refillomaty produktów dostępne w sieci. Od końca sierpnia br. w sklepie Carrefour Arkadia działa Pasta Station – automat do napełniania makaronów Lubella do torebek papierowych i własnych opakowań, który został uruchomiony we współpracy z firmą Maspex. Korzystając z tego rozwiązania, klienci nie tylko redukują liczbę opakowań, ale mogą też kupić dokładnie tyle produktu, ile potrzebują.


Badanie zostało przeprowadzone przez Kantar Public dla Too Good To Go w listopadzie 2022 roku na ogólnopolskiej, reprezentatywnej grupie 1000 Polaków w wieku powyżej 18 roku życia.


Foto: mat. prasowe

Reklama