"Punktem zwrotnym w 2022 roku, nie tylko dla wedlowskiego eksportu, ale i całej branży, był wybuch wojny w Ukrainie" – mówi Cezary Knaś, kierownik ds. eksportu w firmie Wedel. Jak tłumaczy, po tym wydarzeniu firma musiała zrewidować strategię swojej obecność za granicą.
Rewizja strategii eksportowej w Wedlu
Skutkiem rewizji strategii – jak wyjaśnia Cezary Knać – poza kluczowymi dla wedlowskiego eksportu rynkami polonijnymi, takimi jak USA, Kanada, UK i Niemcy, było skoncentrowanie uwagi na trzech geograficznych obszarach, na których firma wzmocniła swoje działania. Mowa o Ameryke Południowej (z kluczowym krajem – Brazylią), Środkowym Wschodem (z kluczowym krajem – Arabią Saudyjską) i Azją Południowo – Wschodnią (z Koreą na czele).
Wedel w Brazylii, Arabii Saudyjskiej
Pierwszym przykładem rynku, na którym Wedel wzmocnił swoje działania eksportowe, jest Brazylia, gdzie artykuły producenta są obecne we wszystkich kanałach sprzedaży.
Kolejnym, ważnym dla firmy rynkiem jest Arabia Saudyjska. Jak zaznacza Cezary Knaś, "obecność Wedla w tym kraju to efekt nawiązania bliskiej współpracy z tym rynkiem, który dynamicznie otwiera się na nowe smaki, produkty i nowych producentów".
Wedel chce podwoić wartość eksportu
"Plany na 2023 rok, to kontynuacja zaktualizowanej strategii i przyspieszenie rozwoju sprzedaży w wyżej wymienionych krajach. Docelowo, w najbliższych czterech latach Wedel chce podwoić wartość eksportu, który aktualnie stanowi 10% sprzedaży całej firmy" - podsumowuje Cezary Knaś, kierownik ds. eksportu w firmie Wedel.
Foto: Cezary Knaś, kierownik ds. eksportu w firmie Wedel (mat. prasowe Wedel)